Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin görsel programlama araçlarıyla yaptıkları oyun geliştirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya karşı olan tutumlarına, öz-yeterlilik algılarına etkisi ve öğrencilerin kodlamaya dönük tutumlarını ortaya koymaktır. Bu araştırmada yöntem olarak karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni ile birlikte nitel araştırma yöntemlerinden görüşme formu hazırlanıp öğrencilere uygulanmıştır. Çalışma Amasya ilinden bir ilkokulda yapılmıştır. Her iki gruba da “Bilgisayar Programlama Öğrenmeye Dönük Tutum Ölçeği” ve “Scratch Programına İlişkin Öz Yeterlik Algı Ölçeği” ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Ön test ve son test analizleri için SPSS programı yardımıyla aritmetik ortalama, standart sapma, t testi analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda görsel programlama ortamlarında yapılan oyun geliştirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya dönük tutum son testinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Aynı şekilde öğrencilerin programlamaya karşı öz-yeterlilik algıları ön test ve son test analizlerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin programlamaya karşı tutumlarında ve öz yeterliliklerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark olmamasına rağmen nitel veriler analiz edildiğinde deney grubu öğrencilerinin görsel programlamaya karşı ilgilerinin olduğu ve motivasyonlarının yüksel olduğu görülmüştür.
The aim of this research is to show the impact of the game development activities that primary school students do with visual programming tools on the students’ attitudes against programming, on the perceptions of self-sufficiency and on the students’ attitudes towards coding. In this study, the method of karma research was used. Pre-test-final test control group with the semi-experimental research plan is prepared and applied to the students with the interview form of the quality research methods. The work was done in a primary school from the province of Amasya. Both groups were used as a preliminary and final test "Computer Programming Learning Attitude Scale" and "Scratch Programme Self-Computer Awareness Scale". For pre-test and final test analyses, the SPSS program has made arithmetic average, standard deviation, t test analyses. The results of the analysis showed no significant differences in the final test of the students' attitude towards programming in the game development activities carried out in visual programming environments. Similarly, there was no significant difference in the pre-test and final test analysis of the student’s perceptions of self-sufficiency against programming. Although there is no statistically meaningful difference in students’ attitudes and self-qualifications to programming, when the quality data is analyzed, the experiment group has shown that students are interested in visual programming and their motivations are high.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|