Bu araştırmanın amacı mesleki lisesine devam eden öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarının akıllı telefon ve bilgisayar bağımlılıkları çerçevesinde incelemektir. Araştırma betimsel tarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu İl Altınordu ilçesinde bulunan meslek liselerinde okuyan 303 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 244’ü erkek 59’u kız öğrencidir. Veriler 9 maddelik “Bilgisayar Bağımlılıkları Ölçeği” (Cronbach Alfa = 0.87), 7 maddelik “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (DOBÖ-7)” (Cronbach Alfa = 0.92) ve 10 maddelik “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Kısa Versiyon (ATBÖ-KV) (Cronbach Alfa = 0.90) ölçekleri kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin öncelikle normallik durumları incelenmiş, daha sonra One-Way Anova, Independent-Samples T-Test ve korelasyon analizleri yapılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak, meslek lisesinde okuyan öğrencilerin orta düzeyde dijital oyun bağımlısı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca akıllı telefon bağımlılığının kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre daha fazla görüldüğü ortaya çıkmıştır. Sınıflar arasında bağımlılıklar bağlamında çok büyük farklar yoktur. Sadece 10. Ve 12. Sınıflarda dijital oyun bağımlılığı arasında fark bulunmuştur. Bölümler arasında da benzer sonuçlar bulunmuş bağımlılıklar boyutunda anlamı bir fark yoktur.
The purpose of this research is to study the digital gaming addictions of students who continue to professional high school in the framework of the smartphone and computer addictions. The research was carried out by the visual scan method. The research study group consists of 303 students studying in the professional high schools located in the Army Province of Altınordu. Of these students, 244 are men and 59 are girls. The data was collected using the scales of 9 items "Computer Addiction Scale" (Cronbach Alfa = 0.87), 7 items "Digital Game Addiction Scale (DOBO-7)" (Cronbach Alfa = 0.92) and 10 items "Smart Phone Addiction Scale Short Version (ATBÖ-KV) (Cronbach Alfa = 0.90). The data was first examined by the normal conditions, then analyzed by One-Way Anova, Independent-Samples T-Test and correlation analyses. As a result, the students studying in the professional high school have been determined to be a medium-level digital gaming addict. It has also been revealed that smartphone addiction is more seen in girls than male students. There are no big differences between classes in the context of dependencies. Only ten. and 12. There is a difference between the digital game dependency. There is no difference in the size of the dependencies that have found similar results between the sections.
Alan : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|