Bu araştırmanın amacı, akıllı telefon bağımlılığı ve oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin cinsiyet, internet kullanım süresi, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba ayrı olma durumu ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmaya katılan bireyleri belirlemek amacıyla, 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Mersin Akdeniz bölgesi devlet okullarında lise düzeyinde okuyan gönüllü olarak seçilen 151’i kız 120’si erkek olmak üzere toplam 271 öğrenciye araştırmada kullanılan ölçme araçları uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin cinsiyetleri ve sınıf düzeyleriyle ilgili bilgi toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu; akıllı telefon bağımlılığı düzeylerini belirlemek amacıyla Şar, Ayas ve Horzum tarafından geliştirilen Akıllı Telefon Kullanma Düzeyi Ölçeği; oyun bağımlılığı düzeylerini tespit etmek amacıyla Çocuklar için Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel analizler SPSS/WINDOWS 25.0 programı kullanılarak; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, ANOVA ve t testi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyi ile akıllı telefon bağımlılığı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu; bilgisayar oyunu bağımlılığı düzeyi ile akıllı telefon bağımlılığı düzeyi açısından cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunulmuştur.
The purpose of this study is to study the relationship between smartphone addiction and gaming addiction in terms of gender, time of internet use, parent education level, parent separation status, and class level variables. In order to identify the individuals who participated in the study, in the 2018-2019 educational year, the measurement tools used in the study were applied to a total of 271 students, including 151 girls and 120 men, who were selected as volunteers to study at high school in the Mersin Mediterranean State Schools. Personal Information Form for the purpose of collecting information about the gender and class levels of students in the study; Smart Phone Use Level Measurement developed by Shar, Ayas and Horzum to determine the levels of smartphone addiction; Computer Game Addiction Measurement for Children to determine the levels of game addiction. Statistical analyses were analyzed using the SPSS/WINDOWS 25.0 program; Pearson Moments Collapse Correlation Census, ANOVA and t test methods. The findings from the research found that there was a meaningful relationship between the level of computer game addiction and the level of smartphone addiction; that the level of computer game addiction and the level of smartphone addiction had a meaningful difference in terms of gender variable.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|