Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 17
 İndirme 5
Kur’ân’ın Filolojik Tefsiri Bağlamında Abdullah bin Abbas’ın Yeri ve Önemi
2022
Dergi:  
İslami İlimler Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Peygamber’in (a.s.) vefatının ardından Kur’an’ın yorum ve tefsiriyle ilgili bir kısım problemler yaşanmış ve problemlerin çözümü konusunda sahabe (r.a.), var gücüyle çalışmaktan geri kalmamıştır. Bu çalışanlar içinde, genç yaşına rağmen, Kur’an’la ilgili bilgisi bizzat Rasûlullah (a.s.) tarafından onaylanan ve ashabın da fikirlerinden istifade ettiği Abdullah b. Abbas gelmektedir. İbn Abbas’ın Arap diline hakimiyeti ve Kur’an’la ilgili açıklamaları birçok kaynakta zikredilmekte sonra gelen müfessirlerin kitaplarında da görüşlerine daima yer verilmektedir. Çalışmada, öncelikle İbn Abbas’ın hayatı, şahsiyeti, ilim hayatı, siyasi durumu, hocaları, ilmi kişiliği, öğrencileri ve ders metodu ele alınmış, peşinden “filoloji” ve “filolojik tefsir” kavramı ele alınarak incelenmiştir. Daha sonra da İbn Abbas’ın Kur’an ayetleri hakkında yaptığı tefsir ve yorumlarla ilgili örnekler eşliğinde incelenmiştir. Kur’ân-ı Kerim’i rivayet ve dirayet metoduyla tefsir eden ve genel kabule göre lugavî tefsirin kurucusu olarak bilinen İbn Abbas, aynı zamanda Kur’ân müfredatının tefsirinde Cahiliye şiirini delil olarak kullanan, Kur’ân’daki garip lafızlarının tefsirinde şiirden faydalanan ilk müfessir olarak görülmektedir. Rivayet ve dirayet yöntemiyle tefsir yapan ve bu alanda en önemli kaynak olarak kabul edilen İbn Abbas, tefsir kaynakları ile ilgili farklı yöntemleri kullanmıştır. O, Kur’an’da herhangi bir ayetteki anlaşılmayan kelimeleri, kimi zaman başka bir ayetle açıklamış, bazen de konuyla ilgili bir hadis yardımıyla çözüme ulaşmıştır. Konumuzla ilgili Türkiye’de “Ali Bulut’un Kur’an Filolojisine Dair İbn Abbâs’a Nisbet Edilen Üç Eser”, İsmail Aydın’ın İbn Abbas: Filolojik Tefsirin Öncüsü”, “Saida Saipova’nın İbn Abbas (68/687) ve Kur’ân Yorumlamaları ve “Mehmet Ali Durur’un, Dilbilimsel Tefsirin Gelişimi ve İbn Abbâs’ın Dilbilimsel Tefsîre Etkisi” gibi makale çalışmaları bulunmaktadır. Yapılan çalışmanın amacı, İbn Abbas’ın tefsir kaynaklarından örnekler ışığında, İbn Abbas’ın filolojik tefsirdeki konumu ve öneminin ortaya konarak hem Tefsir hem de Arap dili ve Belagatı alanına katkıda bulunmaktır.

Anahtar Kelimeler:

The Place and Importance Of Abdullah B. Abbas In The Context Of The Phlological Interpretation Of The Qur'an Abstract
2022
Yazar:  
Özet:

After the death of the Prophet (pbuh), there were some problems with the interpretation and interpretation of the Qur'an, and the Companions (r.a.) did not hesitate to work hard to solve the problems. Among these employees, despite his young age, Abdullah b. Abbas is coming. Ibn Abbas's command of the Arabic language and his explanations about the Qur'an are mentioned in many sources, and his views are always included in the books of the later commentators. In the study, first of all, Ibn Abbas's life, personality, scientific life, political situation, teachers, scientific personality, students and course method were discussed, and then the concept of "philology" and "philological exegesis" was examined. Afterwards, it has been examined with examples related to the interpretations and interpretations of Ibn Abbas about the verses of the Qur'an. Ibn Abbas, who commented on the Qur'an with the method of narration and wisdom and is known as the founder of lexical tafsir according to general acceptance, is also the first to use poetry in the interpretation of strange words in the Qur'an, using the ignorant poetry as evidence in the interpretation of the Qur'an curriculum. seen as an interpreter. Ibn Abbas, who made tafsir with the method of narration and wisdom and is considered the most important source in this field, used different methods related to tafsir sources. He sometimes explained the incomprehensible words in any verse of the Qur'an with another verse, and sometimes came to a solution with the help of a hadith on the subject. Related to our subject, "Three Works on Ali Bulut's Philology of the Qur'an Attributed to Ibn Abbas", "Ismail Aydın's Ibn Abbas: The Pioneer of Philological Interpretation”, “Ibn Abbas (68/687) and Qur'an Interpretations by Saida Saipova” and “The Development of Linguistic Interpretation of Mehmet Ali Durur and the Effect of Ibn Abbas on Linguistic Interpretation” There are article studies. The aim of the study is to contribute to the field of both Tafsir and Arabic Language and Rhetoric by revealing the position and importance of Ibn Abbas in philological exegesis in the light of examples from Ibn Abbas's exegetical sources.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






İslami İlimler Araştırmaları Dergisi

Alan :   İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 106
Atıf : 49
İslami İlimler Araştırmaları Dergisi