Tefsir, hadis ve fıkıh âlimi Ebû Abdillâh Muhammed b. Ahmed el-Kurtubî (ö. 671/1273), el-Câmi‘ li-ahkâmi’l-Kur’ân adlı ahkâm ağırlıklı tefsirinde rivayet ve dirayet metotlarını lafız ve mâna dengesi çerçevesinde ve birbirini destekleyecek şekilde uygulamıştır. Bu uygulamaya rivayet metodu açısından bakıldığında, müfessir, öncelikle âyetleri yine âyetlerle tefsir ve te’vil etmiş, daha sonra Sünnet’e, sahâbe ve tabiûn sözlerine müracaat etmiştir. Kurtubî, diğer müfessirler gibi rivayet tefsiri kapsamında önceliği “Kur’an’ın Kur’an’la tefsiri” tekniğine vermiştir. Müfessirin bu yaklaşımı, Kur’an tefsirini olabildiğince bütüncül ve çelişkilerden uzak bir şekilde gerçekleştirmesine imkân vermiştir. Çünkü “Kur’an’ın Kur’an’la tefsiri” Kur’an’ın lafız ve terkiplerinin yine Kur’an’ın anlam bütünlüğü içinde açıklanmasını ifade eden bir tekniktir. Nitekim Makalenin amaç ve kapsamı da Kurtubî’nin bu tekniği nasıl algılayıp işlettiği ve bu çerçevede hangi metodolojik araçları kullandığı üzerine kuruludur.
He is the one who gives righteousness, and the one who gives righteousness, and the one who gives righteousness, and the one who gives righteousness. [671] [672] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [673] [ And when he saw the way of the righteousness, he first interpreted the verses with the verses, and then replicated to the Sünnet, the Sahabe, and the Qur’an. The Qur’an is the first verse of the Qur’an, and the first verse of the Qur’an is the first verse of the Qur’an. This approach has made it possible to perform the interpretation of the Qur’an as comprehensively and far from contradictions as possible. The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an. In fact, the purpose and scope of the article is also based on how Kurtubî perceives and operates this technique and what methodological tools it uses in this framework.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|