Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 21
 İndirme 6
Impact of Gamification Applications on Students’ Attitudes towards Lesson and Procrastination Behaviors
2023
Dergi:  
International Journal of Contemporary Educational Research
Yazar:  
Özet:

Abstract The aim of this study is to evaluate the effectiveness of foreign language teaching with gamification applications at primary school. In this research, embedded design, which is one of the mixed methods in which quantitative and qualitative methods are used together, has been adopted. The study group of this research is comprised of 33 students from 4th grade at a primary school. Research data were collected through attitude scale for English lesson in primary school, homework, follow-up chart and semi-structured interview. The data of the scale were subjected to inferential statistics, the data of the chart was subjected to descriptive statistics and the data of the interview was subjected to content analysis. According to the findings of the study, the gamification applications significantly increase the attitude of primary school students and have a positive effect on procrastination behaviors. In addition, primary school students have positive evaluations about these applications as making the learning process fun, increasing their curiosity to learn, the participation in the lesson and the desire to be successful. In line with these results of the research, it is recommended to use gamification applications in education for effective teaching.

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




International Journal of Contemporary Educational Research

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 325
Atıf : 402
International Journal of Contemporary Educational Research