Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 213
 İndirme 55
DENEYSEL TİPOGRAFİDE ” ÖZGÜN ARAŞTIRMALAR”
2018
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Grafik sanatlarda yazı materyalinin “tasarlanmış bir içerikle birlikte ele alınması” tipografik unsurları meydana getiren en önemli kuraldır. Bu kural doğrultusunda tasarımcıdan asıl beklenen şey; tipografik unsurların “daha yaratıcı” bir biçimde ele alınmasıdır. Yazı materyali tipografik oluşumlar aracılıyla “daha etkili bir görsel tasarıma dönüşemiyorsa” orada, herhangi bir grafik tasarım kimliğinden bahsedilemez. Bu makalede, yazı ve tipografi arasında dönüşen unsurların hangi standartlarda bir tasarım kimliği yaratabileceği üzerinde durularak, tipografinin daha özgün ve yaratıcı bir biçimde nasıl kullanılabileceği, çeşitli örnekler eşliğinde açıklanmaya çalışılmıştır. İncelenen örneklerde görüldüğü gibi, yazı materyalinin olabilecek en farklı biçimlerde uygulanması, grafik tasarım kültürünün malzeme ve teknik bakımından daha fazla zenginleşmesine katkı sağlamıştır.

Anahtar Kelimeler:

“genuine Researches” In The Experimental Typography
2018
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

In graphic arts, “approaching the writing material together with a designed content is the most important rule that creates the typographic elements. What is actually expected from the designer in the direction of this rule is to handle the typographic elements in a more creative way. There is no mention of any graphic design identification there if the writing material can not turn into a more effective visual design through typographic formations. In this article, it was attempted to explain how to use typography in a more original and creative way by explaining the standards, which can be used to create a design identity in terms of the elements that change between writing and typography. As seen in the reviewed examples, the application of the writing material in the most different forms possible contributed to the enrichment of the graphic design culture in terms of material and technique.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.842
Asos Journal