Teknolojik gelişmeler ve özellikle internetin tüm dünyada yaygınlaşması hayatımızın hemen her alanını değişikliğe uğrattığı gibi oyun sektörü de bu değişimden nasibini almıştır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre 2014 yılı itibariyle 2,4 milyar internet kullanıcısı ve 1,2 milyar aktif dijital oyun oynayan kişi bulunmaktadır. Bu çalışma Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde eğitim gören ve dijital oyunların bir türü olan sosyal ağ oyunu oynayan öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, eğlenmek ve yeteneklerini sınamak öğrencilerin oyun oynamadaki öncelikli amaçlarıdır. Öğrencilerin sınıf değişkeni ve cinsiyetleri ile oyun oynama alışkanlıkları arasında anlamlı bir fark bulunamamış olmasına rağmen bayan öğrencilerin genelde eğlence içeriği yüksek oyunlara ilgi duyarken erkek öğrencilerin savaş oyunlarına daha ilgili oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Alan : Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|