Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 599
 İndirme 83
 Sesli Dinleme 4
KLASİK DÖNEM ÇİNİ SANATINDA KULLANILAN RENKLERİN SEMBOLİK DEĞERİ
2018
Dergi:  
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Modern bilim, insanın psikolojisi, kişiliği ve ruh dünyası ile renkler arasında kesin bağların olduğunu ortaya koymuştur. Bu konuda yapılan birçok deney ve çalışma renklerin kişilerde olumlu ve olumsuz etkiler uyandırdığı sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Rengin insanlar üzerinde hem psikolojik hem de fiziksel farklı anlam etkileri yaratabildiği bilgisinin, esasen, çok eskilere dayandığı, sanatsal açıdan rengin bilinçli kullanıldığını ispatlayan örneklerden anlaşılmaktadır. Bir mekân tasarımı olarak her sanatsal kurguda işlev gören, form, malzeme, ışık, desen vb. etmenler gibi renk kullanımının tesadüfi olmadığı, oluşturulan kompozisyonun ruhuna uygun olduğu belirlenmektedir. Bu makalede, Klasik dönem çini sanatı özellikleri gösteren XVI. yy. çini örneklerinde görülen renklerin özellikleri, tercih sebepleri ve bu renklerin insan üzerindeki psikolojik etkileri incelenerek, sembolik bir dil oluşturduğu konusu ortaya koyulacaktır. İslam sanatçısının inanç evreninden beslenen sanatı, farklı renklerin, duyguların, deneyimlerin, anlayışların dışavurumu, kısacası kutsalın yansımalarıdır ve sembol dilidir. İnançların, dillerin, dinlerin ve renklerin farklılığı Tanrı’nın varlığının, merhametinin ve sevgisinin bir gereği olarak anlaşılabilir. Evren rengârenktir ve evrenin, her şeyin hakiki nuru, güneşi, aydınlatanı elbette inananlar için Tanrıdır.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 816
Atıf : 573
2023 Impact/Etki : 0.039
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi