Ömrünün büyük bölümünü Bağdat’ta geçiren Ebū’l-Berakāt el-Bağdādī (454/1062 -547/1152), istikrarlı araştırmacılığının semeresi olarak tıp, astronomi, farmakoloji, mantık, fizik ve metafizik sahalarında eserler vermiş eleştirel bir filozoftur. Dinî ve felsefî literatürü uzun yıllar boyunca inceleyen Ebū’l-Berakāt, nihaî olarak birçok önemli nazarî meselede Meşşâîlikten çok Eş’arîliğe yakın sonuçlara ulaşmış ve eklektik yeni bir felsefî sistem oluşturmaya teşebbüs etmiştir. Makalemiz, İslâm düşüncesinin iki muhalif akımı Meşşâîlik ile Kelâm’ın derin ihtilaf noktalarından birisi olan hudûs meselesinin, bağımsız filozof Ebū’l-Berakāt el-Bağdādī tarafından nasıl yorumlandığını açıklamaya ve bu konu özelinde el-Bağdādī’nin ismi geçen muhalif ekoller arasındaki yerini belirlemeye çalışmaktadır.
Ebū'l-Berakāt el-Baghdādī (454/1062 -547/1152), who spent much of his life in Baghdad, is a critical philosopher who has worked in the fields of medicine, astronomy, pharmacology, logic, physics and metaphysics as a semester of his stable research. Ebū'l-Berakāt, who has studied religious and philosophical literature for many years, has achieved conclusions closer to association in many important Nazareth matters, and has sought to create an eclectic new philosophical system. Our article tries to explain how the question of hudûs, which is one of the profound conflicts between the two opposing strings of Islamic thought, is interpreted by the independent philosopher Ebū'l-Berakāt el-Bağdādī, and to determine the place between the opposing ecodes that have passed the name of al-Bağdādī in this particular topic.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|