Abstract Yabancılara Türkçe öğretimi sürecinde de kullanılabilecek olan Web 2.0 araçları, sundukları dijital ortamlarla öğrencilerin üretici dil becerilerine katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, Web 2.0 araçlarından Poll Everywhere’in Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine yönelik etkisi, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden iç içe geçmiş tek durum deseninin kullandığı araştırmada Poll Everywhere ile geliştirilmiş üç adet etkinlik kullanılarak B1 seviyesinde Türkçe öğrenen öğrencilerle uygulama yapılmıştır. Uygulama sonrasında öğrencilerden Poll Everywhere Web 2.0 aracına ve geliştirilen etkinliklere yönelik elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada Poll Everywhere Web 2.0 aracının olumlu sıfatlarla tanımlandığı, interaktif bir eğitim ortamının çeşitli özelliklerini sunduğu, yazmaya yönelik isteği arttırdığı ve yazma derslerinde devamlı kullanılmak istendiği sonucuna ulaşılmıştır. Yazma etkinliklerine yönelik sonuçlar ise “etkinliklerin olumlu sıfatlarla tanımlanması, geleneksel ders kitabına göre daha çeşitli fırsatlar sunması, iletişimsel bir yapıda olması, zihinsel becerileri desteklemesi, Poll Everywhere Web 2.0 aracı ile uyumlu olması” şeklinde çeşitlenmiştir.
The Web 2.0 tools, which Abstract Foreigners can also be used in the Turkish teaching process, contribute to the student’s productive language skills with the digital environments they offer. In this study, the impact of Poll Everywhere on the writing skills of students learning English as a foreign language from the Web 2.0 tools was assessed in accordance with the students’ opinions. The research used the unique state pattern from the quality research methods, using three events developed with Poll Everywhere, was implemented with students learning Turkish at B1 level. After the application, the data obtained from students to the Poll Everywhere Web 2.0 tool and the developing events were evaluated by content analysis. Poll Everywhere Web 2. The conclusion is that the 0 tool is defined with positive ratings, that it offers the various characteristics of an interactive educational environment, that it increases the desire to write and that it is desirable to be used continuously in writing courses. The results for writing activities are varied in the form of “defining events with positive ratings, offering more opportunities than the traditional curriculum, being in a communication structure, supporting mental skills, and being compatible with the Poll Everywhere Web 2.0 tool.”
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|