Bu çalışmanın genel amacı, Niğde ili ortaokul ve lise düzeyinde kamu okullarında öğrenim gören ergenlerin DSM-5 kriterlerine göre oyun bağımlılık düzeyi algılarının belirlenmesi ve demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışmaya Niğde ilinde bulunan resmi ortaokul ve liselerde öğrenim gören 939 öğrenci dahil edilmiştir. Bu araştırmanın verileri katılımcılara ait demografik bilgi formu ve ergenler için oyun bağımlılığı ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Öğrencilerin oyun bağımlılık düzeylerini belirlemek için aralık genişliği formülü kullanılmıştır. Kademe ve cinsiyet değişkenlerine göre oyun bağımlılık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını anlamaya yönelik bağımsız örneklemler için t testi, sınıf düzeyi değişkene göre ise tek faktörlü varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin kendilerine yönelik oyun bağımlılık düzeyi algılarının “Hiçbir zaman” düzeyinde olduğu görülmüştür. Kademe değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmazken, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından oyun bağımlılığı farklılaşmaktadır. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre, beşinci sınıf öğrencilerinin yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinkine göre ve on birinci sınıf öğrencilerinin sekizinci sınıf öğrencilerininkine göre oyun bağımlılık düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları, bulgular ve sınırlılıklar çerçevesinde tartışılmıştır.
The general purpose of this study is to determine the perceptions of the level of game dependency according to the DSM-5 criteria of young people studying in public schools at the Niğde high school and high school level and to study demographic variables from the point of view. The study included 939 students who studied in the official high school and high school in the province of Niğde. The data of this study was obtained using the participant’s demographic information form and the gaming addiction scale for adolescents. The range width formula has been used to determine the levels of gaming dependency for students. T test for independent samples to understand whether the levels of game dependency differ according to the degree and gender variables, the one-factor variance analysis was carried out according to the class level variable. The results of the analysis have shown that the students’ perceptions of the level of gambling addiction towards themselves are at the level of "Never". While there is no significant difference in the scale variable, the game dependency is different in terms of gender and class level variables. According to girls, male students in the fifth and eighth classes have a higher level of gambling addiction than female students in the seventh and eighth classes, and first class students in the eighth classes. The results of the research were discussed in the framework of findings and limitations.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|