Çalışmamızın amacını Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi oluşturmuştur. Çalışmamızın araştırma grubunu, 2018 yılında Fırat Üniversitesi Spor Bilimleri fakültesinde öğrenim gören rastgele seçilmiş 453 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan deneklerin demografik bilgilerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu (Öğrenim gördüğü bölüm, sınıf, yaş, cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu ve oyun oynuyorsanız günlük kaç saat oynuyorsunuz) ve Young’ın (1998) bağımlılık ölçeğinin bilgisayar oyunlarına uyarlanmasıyla hazırlanan 20 soruluk bilgisayar oyunları bağımlılığı ölçeği uygulanmıştır. Değişkenlerin frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları hesaplanmış ve çoklu gruplar değişkenlerinde Çift Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), iki bağımsız grup arasındaki farkın anlamlılığı için t-testi kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın tespit edildiği analizlerde ise hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla Tukey testi kullanılmıştır. Çalışmada hata düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, Fırat Üniversitesi Spor bilimleri fakültesi bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin; Öğrenim gördüğü bölüm, sınıf ve yaş değişkenlerine bağlı olarak, lisans öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyleri bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu ve günlük oynama saati değişkenlerine göre oyun bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı farklılığın olduğu saptanmıştır. Çalışma bulguları doğrultusunda, Fırat Üniversitesi spor bilimleri fakültesi bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı puanlarının 42,90 ortalama ile bilgisayar oyun bağımlılığı düzeylerinin ortalamanın üzerinde yüksek olduğu gözlenmiştir. Oyunlar insanların zihinsel gelişimine katkıda bulunduğu gibi kontrolsüz kullanımlarda kişiye çeşitli zararlar vermektedir. Gençlerimizin bu oyunları oynamalarında aile bireylerinin takibi ve kontrolünün önemli olduğu düşünülmektedir.
The purpose of our study is to study the level of computer game addiction of students at the Faculty of Sports Sciences in terms of some variables. The research group of our study consists of 453 randomly selected bachelor students studying at the Faculty of Sports Sciences of the University of Fırat in 2018. For the purpose of determining the demographic information of the subjects participating in the study, the personal information form (the section, class, age, gender, computer game status and how many hours you play a day if you are playing the game) and the 20 question computer game addiction scale, prepared by the adaptation of the Young (1998) scale of addiction to computer games, were applied. The frequency (f) and percentage (%) distribution of the variables were calculated and the multi-group variables were used in the T-test for the significance of the difference between the two independent groups. In the analysis where the meaningful difference was detected, the Tukey test was used to determine which groups were between. The error level in the study is p<0,05. According to the findings of the study, graduate students studying in the faculties of the Faculty of Sports Sciences of the University of Fırat have been found that, depending on the variables of the section, class and age, graduate students have no statistically meaningful difference in terms of the levels of computer game addiction. It has been found that there is a significant difference between the levels of game dependency according to the gender, the computer game play status and the daily game time variables. According to the findings of the study, it was observed that graduate students studying at the Faculty of Sports Sciences at the University of Fırat's computer game dependency scores were higher than the average with an average of 42.90 and the level of computer game dependency was higher than the average. As games contribute to the mental development of people, they cause a variety of harm to the person in uncontrolled uses. It is believed that the monitoring and control of family members is important in our youth playing these games.
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|