User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 49
 Downloands 14
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
2020
Journal:  
Journal of History School
Author:  
Abstract:

Bu araştırmanın amacı, özel okullarda okuyan ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma, tarama modeli kullanılan betimsel bir çalışmadır. Araştırma, Konya Selçuklu’ daki iki özel okulda okuyan 137 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve “Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 23 paket programı; veri analiz yöntemi olarak tanımlayıcı istatistiklerden ve parametrik testlerden olan bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında öğrencilerin cinsiyet, anne eğitim durumları ve okudukları okul değişkenine göre bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanılmıştır. Bilgisayarı oyun oynama amacıyla kullanan öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığı puanlarının, bilgisayarı diğer amaçlarla kullananlardan daha yüksek olduğu; öğrencilerin çoğunluğunun bilgisayarı evde, 30 dakika - 1 saat aralığında kullandıkları görülmektedir. Aynı zamanda bilgisayar oyun bağımlılığı puanının bilgisayar kullanım süresiyle doğru orantılı olduğu da bu araştırmanın bulguları arasındadır.

Keywords:

Students of Primary School Students of Primary School Students of Primary School Students of Primary School Students
2020
Author:  
Abstract:

The purpose of this research is to study primary school third-class students studying in private schools in terms of the levels of computer gaming addiction from a variety of variables. Study is an imaging work used in the scanning model. The research was carried out with 137 primary school third-class students studying in two private schools in Konya Selçuklu. In the framework of the research, the personal information form and the "Computer Game Addiction Scale" were used as a data collection tool. The SPSS 23 package program for data analysis is used as a method of data analysis, independent sample t test, one-way variance analysis, regression analysis, from identifying statistics and parametric tests. The findings of the study found a significant difference between the levels of computer game addiction depending on the gender of students, the mother's educational status and the school variable they read. Students who use the computer for gaming scores are higher than those who use the computer for other purposes; the majority of students find that they use the computer at home, between 30 minutes and 1 hour. It is also among the findings of this research that the computer game addiction score is correctly proportional to the time of computer use.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Journal of History School

Field :   Eğitim Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 1.883
Cite : 3.500
Journal of History School