Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 8
 İndirme 4
Ahzâb Sûresi Örnekleminde Îcâz-ı Hazif Olgusu
2022
Dergi:  
Amasya İlahiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

İnsana Allah’la muhatap olmasını haklı kılan, dil gibi şerefine yakışır bir mucizenin verilmiş olması ve Kur’ân’ın dilinin Arapça olması bakımından Arap dili ve belâgatı büyük bir önemi haizdir. Vahyin dile dönüşümü olan Kur’an dilinin, ulûmü’l-Kur’ân ve dil bilimsel tefsir âlimlerine göre fesâhat ve belâgatı, anlam bilimsel boyutu, hikmetleri, îcâz gibi özel üslûbunda; lafız ve mânâ uyumunda, fevâsılındaki ses ve nazım uyumunda, sahip olduğu belâgatinde, edebî yönteminin üstünlüğünde ve nazirinin bulunmayışında kendini göstermektedir. Kur’ân-ı Kerîm’in, tevhit merkezli okunup fehmedilmesi, tefekkür edilmesi, hikmet ve esrarından kalplerin haberdar olması için vâkıf olunması gereken ilimlerin başında Arap dili ve belâgatı gelmektedir. Kur’ân dilindeki esrarı ve hikmeti anlamanın yollarından birisi olan îcâz konusu da belâgat merkezli bir konudur. Kur’ân’daki îcâz, onun gramerinden ziyade belâgatı, beyânı ve edebî yönüyle ilgilidir. Îcâzlarla dolu Kur’ân’ın mu‘ciz oluşunda, yegâne, tek ve inanılmaz bir üslûba sahip olmasında gerek hazif gerekse kısar şeklinde îcâzının payı büyüktür. Dolayısıyla Kur’ân-ı Kerîm’in esrarlı özelliklerinden birisi de makelemize konu edindiğimiz îcâz-ı hazif konusudur. Kur’ân-ı Kerîmin her sûre, âyet, cümle, kelime hatta her harfinde olduğu gibi Ahzâb sûresinde de bu anlamda birçok vecize ve gizem barındıran îcâz-ı hazif unsurları bulunmaktadır. İşte bu makalede, Ahzâb sûresindeki âyetler eşliğinde Kur’an-ı Kerîm’de îcâz-ı hazif konusu, anlama olan etki ve katkıları, anlamdaki yansımaları izah edilip anlatılmaktadır. Meânî ilminin anlam zenginliğini oluşturmadaki önemini yansıtan îcâz-ı hazfin konu edildiği bu makaleyle okurun; yüce kitabımız Kur’ân-ı Kerîm’deki hikem ve esrara vukûfiyetin, meânî ilmine vukûfiyetten geçtiğini, alelade meâl ve tefsir çalışmaları yerine filoloji ve ulûmü’l-Kur’ân açısından hazırlanmış tefsir ve meâl çalışmalarına müracaatın gerekliliğini, fark edebilmesi ümit edilmektedir. Bu çalışmanın Kur’ân meâl ve tefsir çalışmalarına katkı sunacağı düşünülmektedir. Ayrıca Kur’ân’ın yorumlanma açısından daha nesnel yorumlanmasına dolayısıyla daha iyi anlaşılmasına da yardımcı olacaktır. Çünkü îcâz çeşitleri, bir maksata mebni olarak yapıldıkları için anlam ve yorumlama boyutunda geniş bir perspektiften bakma imkânı sunabilmektedir. Genel olarak îcâz gibi anlam bilimsel incelikleri göz önünde bulundurmadan, onları etkin ve yetkin kılmadan yapılan çalışmalar birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu problemlerden en önemli olanlarının ve hayatî önem taşıyanlarının başında ilâhî kelâmdaki hikmeti ve esrâr-ı ilâhîyi, letâfet, nezâfet ve mâna zenginliğini ortadan kaldırarak onlara itibar etmemek gelir. Bu çalışmanın amaçlarından bir tanesi de yukardaki problemleri ortadan kaldırmak için uygulamalı olarak Ahzâb sûresindeki îcâz-ı hazif örneklerinin anlamsal boyutta etki ve katkısını ortaya koymaktır. Ayrıca Kur’ân’ın dilsel ve edebî yönüne ulaşmanın ve âyetleri doğru anlamanın en insicamlı yollarından birinin meânî ilmi kısmına vâkıf olmaktan geçtiğini göstermektir. Çalışmamız iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Arapça’da sıkça rastlanan hazif olgusu ele alınacaktır. Bu bölümde hazfin kavramı, önemi, sebepleri, şartları, belâgî amaçları ve çeşitleri hakkında bilgi verilecektir. İkinci bölümde ise makalenin asıl konusunu oluşturan îcâz-ı hazif çeşitlerinin Ahzâb sûresinde tespit edilen şevâhiti hakkında bilgi verilecektir. Îcâz-ı hazif şevâhiti, hazfin çeşidine göre kısımlandırılarak âyetin ilgili kısmı alınıp hazfin nerede ve nasıl meydana geldiği, hazfedilen unsurun ne olduğu ve bu hazfin anlama olan etkisi ve yansıması üzerinde durularak izah edilmeye çalışılacaktır. Dil bilimcilerin ısrarla üzerinde durdukları hazif olgusunun ele alındığı bu çalışma ile hazif olgusunun îcâzın bir gereği olduğu ve şevâhit olarak getirilen misaller ve yapılan tahlil ile de hazif olgusunun Kur’an-ı Kerimde çok bulunduğu ve îcâzında büyük bir öneme sahip olduğu okura gösterilmeye çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler:

The Example of the Example of the Example
2022
Yazar:  
Özet:

The Arabic language and the language of the Qur’an are the Arabic language and the Arabic language are the Arabic language and the Arabic language are the Arabic language and the Arabic language are the Arabic language and the Arabic language are the Arabic language and the Arabic language are the Arabic language. The Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an. The Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an. The Qur’an is the language of the Qur’an, and the Qur’an is the language of the Qur’an, and the Qur’an is the language of the Qur’an. In the Qur’an, the Qur’an is more important than the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an. In the Qur’an, the Qur’an is a great part of the Qur’an, and the Qur’an is a great part of the Qur’an, and the Qur’an is a great part of the Qur’an and the Qur’an is a great part of the Qur’an. So, one of the mysterious characteristics of the Qur’an is that of the Qur’an, which is the subject of the Qur’an, which is the subject of the Qur’an. The Qur’an, as in every verse, verse, phrase, word, and even every letter of the Qur’an, also contains many things in this sense, and many things in this sense, and many things in this sense, and many things in this sense. In this article, the signs of the Qur’an are accompanied by the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an in the Qur’an. In this book we read the book of the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an and the Holy Qur’an. It is believed that this work will contribute to the work of the Qur’an and the interpretation of it. It will also help him to understand the Qur’an in terms of more objective interpretation. For the varieties of it can offer the possibility of viewing from a broad perspective of meaning and interpretation because they are made as a purpose. In general, the work done without taking into account the scientific precisions of the meaning as it is, without making them effective and efficient, brings together a number of problems. The most important of these problems and those with vital importance in the beginning of the divine word is not to be recognized by eliminating the divine, the latitude, the kindness and the wealth of man. One of the objectives of this study is to demonstrate the meaningful impact and contribution of the examples in the Ahzâb Sura as practical to eliminate the above problems. It is also to show that the Qur’an is one of the most human ways to reach the linguistic and literary direction and to understand the verses of the Qur’an, and that one of the most human ways to understand the verses of the Qur’an is to become a part of the knowledge of the mind. Our work consists of two sections. In the first part, we will discuss the common phenomenon in Arabic. This section will provide information about the concept, importance, causes, conditions, objectives and varieties of the taste. In the second part of the article will be given information about the original subject of the Icâz-i hazif varieties identified in the Ahzâb sura. In the words of the Holy Prophet (peace be upon him), the Holy Prophet (peace be upon him) said, “The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said, ‘The Holy Prophet (peace be upon him) said: In this study, the scientists will try to show that the fact that the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact of the fact.

Anahtar Kelimeler:

The Phenomenon Of Ellipsis In The Sample Of Surah Ahzâb
2022
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Amasya İlahiyat Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 287
Atıf : 566
Amasya İlahiyat Dergisi