Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 28
 İndirme 6
CÂBİRÎ’NİN EPİSTEMOLOJİK YENİDEN YAPILANMA PROJESİNİN YAPI BOZUMU
2021
Dergi:  
BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Özet Muhammed Âbid el-Câbirî, Arap/İslam kültürü üzerine yapısalcı analizleri ve yapı bozum çalışmaları ile tanınmış bir düşünürdür. Post sömürge dönemi aydını olarak Câbirî’nin çalışmalarının ana teması onun kriz durumu olarak nitelendirdiği geri kalmışlık sorunu olmuştur. Câbirî kriz durumunu aşmaya yönelik Arap/İslam kültürünün yeni bir okumasını önerir. Onun bu önerisi, Arap/İslam düşüncesinde bilimsel gelişmeleri sağlayacak yeni bir epistemolojik metodoloji inşa etmeye matuftur. Arap/İslam kültürel mirasını yapısalcılık aracılığıyla analiz eden Câbirî, homojen bir bütünlük olarak gördüğü geleneği yapı bozuma tabi tutarak eleştirmiş ve geleneğin ideolojik olarak inşa edildiğini göstermek amacıyla rasyonalite lehine değersizleştirmiştir. Fakat onun yapı bozumu geleneğin topyekûn yadsınması anlamına gelmez. Câbirî’nin Yeniden Yapılanma olarak ifade ettiği metodolojik inşa Arap/İslam aklının rasyonel unsurlarının yeniden keşfi ve evrensel akılla ilişkili olarak yapılandırılmasını ifade eder. Bu makalede, Câbirî’nin söz konusu önerisinin yapı ve akıl özelinde Derrida’cı yapı bozum çerçevesinde eleştirisi amaçlanmaktadır. Bu eleştiri yoluyla Câbirî’nin yapı olarak analiz ettiği bütünlüğün bir kurgu olduğu ve bu kurgudaki teorileştirme girişiminin, birçok faktörün ihmal edilişi ve bu faktörlerin oyunu olarak nitelendirilebilecek bir sonucun, teorileştirmeye kurban edildiği ifade edilecektir. Ayrıca Câbirî’nin evrensel akıl olarak gördüğü akıl kabulüyle Batı metafizik geleneğinin özcülüğü ve logosentrizmine eklemlendiğinin açığa çıkarılması hedeflenmiştir. Câbirî’nin yeniden yapılanma projesi Batı metafizik geleneğine eklemlenme suretiyle söz konusu geleneğe içkin bütün problemlere malul görünmektedir.

Anahtar Kelimeler:

The new epistemological project of the CABIRY
2021
Yazar:  
Özet:

Muhammad Abid al-Qabiri is an Arab/Islamic culture thinker known for his structural analysis and his work on structural disruption. As the post-colonial period was clear, the main topic of the work of Câbirî was the problem of retardation that he described as a crisis. Câbirî suggests a new reading of the Arab/Islam culture to overcome the crisis situation. His proposal matches the construction of a new epistemological methodology that will provide scientific advances in Arab/Islamic thought. The Arab/Islam cultural heritage through structuralism was analyzed by the Câbirî, who criticized the tradition he sees as a homogeneous integrity by subjecting the structure to disruption and disvalidated it to the benefit of rationality in order to demonstrate that the tradition was ideologically built. But his disruption does not mean the denial of the tradition. The methodological construction expressed by Kabiri as Reconstruction means the reconstruction of the rational elements of the Arab/Islamic mind and the structure of the rational elements of the Arab/Islamic mind. In this article, the objective of the proposal of the Câbirî is to criticize the structure and minds of the Derrida's structure in the framework of disruption. Through this criticism, it will be expressed that the integrity that the Cabriolet analyzes as a structure is a fiction, and that the theoretization attempt in this fiction, the ignorance of many factors and a result that can be described as the game of these factors, is sacrificed to theoretization. In addition, it is intended to reveal that with the logic acceptance that Cabrî sees as universal mind, the Western metaphysical tradition has been added to its authenticity and logosentrism. The Câbirî’s reconstruction project, by adding it to the Western metaphysical tradition, seems to be a matter of all the problems that have been drawn to that tradition.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 199
Atıf : 346
BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi