Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 6
 İndirme 1
Husserl: Saf Ben, Başkasının Beni ve Kurulum
2022
Dergi:  
Beytulhikme An International Journal of Philosophy
Yazar:  
Özet:

Husserl’in fenomenolojisine göre özler alanı olan transendental bilinçte ‘kurma’ maddesel varlıkların, canlı varlıkların ve Geist dünyasının kurulması olmak üzere üç basamakta gerçekleşmektedir. Bu basamaklar solus ipse ve öznelerarasılık (intersubjectivizm) kavramları ile doğrudan ilişkilidir. Dünyanın nesnel varlığının kurulması ile başka benler’in kurulması birbirinden farklıdır. Kurmanın bütünlüklü olarak gerçekleşmesi için ‘başkaları’ gereklidir. Bunun için Husserl epokhe’den ayrı olarak ‘konusal epokhe’ diye ifade ettiği başka bir epokhe’yi daha ele alır. Bu epokhe’lerden ilki solus ipse alanına varmak için uygulanırken ‘konusal epokhe’ başkasının ben’ine varmak için kullanılır. Bu çalışmada özellikle fenomenolojik indirgemeyle birlikte bu iki epokhe türü ve onlardan sonra geriye kalan kalıntı, yani ‘saf ben’ üzerinde durulmuştur. Saf ben ve kurmanın daha iyi anlaşılabilmesi için ise Husserl’in bazı temel kavramları çok kısa bir şekilde de olsa açıklanmaya çalışılmıştır. Bütün bunlardaki amaç ise mutlak olduğu söylenen saf ben üzerinde eleştirel bir bakış açısıyla düşünmektir.

Anahtar Kelimeler:

Husserl: Clean I, Someone Else’s Me and The Installation
2022
Yazar:  
Özet:

According to Husserl's phenomenology, the transendental consciousness, which is the field of essences, takes place in three stages: the establishment of material beings, living beings and the world of the Spirit. These stages are directly related to the concepts of solus ipse and intersubjectivism. The creation of the objective existence of the world and the creation of other ben are different from each other. “Others” are needed to be integrated. For this, Husserl addresses another epokhe that he expresses as "statical epokhe" apart from the epokhe. The first solus of these epokhe is applied to reach the area of ipse while the 'statal epokhe' is used to reach the ben of another. In this study, especially with phenomenological reduction, this two epoces are focused on the species and the remainder after them, i.e. the 'clean self'. To better understand the pure self and the structure, some of Husserl’s basic concepts were tried to be explained in a very short way. The purpose of all these is to think with a critical perspective of the pure self that is said to be absolute.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Beytulhikme An International Journal of Philosophy

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 543
Atıf : 846
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini