Edebiyat, resim, heykel, mimari, müzik, tiyatro, dans gibi türlere ayrılan sanat dalları arasında doğrudan ya da dolaylı bir etkileşim bulunmaktadır. Sanatta tedahül, sanat dallarının iç içe geçmesi, bir sanat dalına ait bir özelliğin başka bir sanat dalı içinde yer almasıdır. Şiirin dilini, söz ile musiki arasında sözden ziyade musikiye yakın bir dil olarak gören Ahmet Haşim, sanatta tedahülün temsilcilerindendir. Ahmet Haşim’in şiirine ve şiir anlayışına karşı çıkan Garip şairleri de bir sanatın malzemesinin bir başka sanat içinde gereği gibi kullanılamayacağı düşüncesiyle sanatta tedahüle karşı çıkmışlardır. Cumhuriyet dönemi şair, yazar ve ressamları arasında yer alan Bedri Rahmi Eyüboğlu, özellikle şiir ve resimleriyle Türk sanat dünyasında önemli bir yere sahip olmuştur. Hem şiir hem de resim sanatında önemli bir yer edinmiş olan Bedri Rahmi üzerine hazırlanmış bu çalışmanın amacı da öncelikle sanatçının düşüncelerini esas alarak, sanatta tedahüle bakışını belirlemek, yapılan çalışmalarda sanatçının bu niteliğinin ne ölçüde ele alındığını ortaya çıkarmak, yapılacak çalışmalara dair öneriler sunmaktır.
Edebiyat, resim, heykel, mimari, müzik, tiyatro, dans gibi türlere ayrılan sanat dalları arasında doğrudan ya da dolaylı bir etkileşim bulunmaktadır. Sanatta tedahül, sanat dallarının iç içe geçmesi, bir sanat dalına ait bir özelliğin başka bir sanat dalı içinde yer almasıdır. Şiirin dilini, söz ile musiki arasında sözden ziyade musikiye yakın bir dil olarak gören Ahmet Haşim, sanatta tedahülün temsilcilerindendir. Ahmet Haşim’in şiirine ve şiir anlayışına karşı çıkan Garip şairleri de bir sanatın malzemesinin bir başka sanat içinde gereği gibi kullanılamayacağı düşüncesiyle sanatta tedahüle karşı çıkmışlardır. Cumhuriyet dönemi şair, yazar ve ressamları arasında yer alan Bedri Rahmi Eyüboğlu, özellikle şiir ve resimleriyle Türk sanat dünyasında önemli bir yere sahip olmuştur. Hem şiir hem de resim sanatında önemli bir yer edinmiş olan Bedri Rahmi üzerine hazırlanmış bu çalışmanın amacı da öncelikle sanatçının düşüncelerini esas alarak, sanatta tedahüle bakışını belirlemek, yapılan çalışmalarda sanatçının bu niteliğinin ne ölçüde ele alındığını ortaya çıkarmak, yapılacak çalışmalara dair öneriler sunmaktır.
There is a direct or indirect interaction between art branches that are divided into kinds such as literature, painting, sculpture, architecture, music, theatre, dance. Treatment in art is the entrance of the branches of art, the inclusion of a characteristic of one branch of art in another branch of art. Ahmet Haşim, who sees the language of poetry as a language closer to music rather than between word and music, is one of the representatives of the therapy in art. Strange poets who are opposed to the poetry and the poem of Ahmet Haşim have also opposed the therapy in the art with the idea that the material of one art cannot be used as necessary in another art. Bedri Rahmi Eyüboğlu, who was among the poet, writer and painter of the Republic, has had an important place in the Turkish art world, especially with his poems and paintings. The purpose of this work, prepared on Bedri Rahmi, which has gained an important place in both poetry and painting art, is to first and foremost be based on the thoughts of the artist, to determine his view to the therapy in the art, to reveal how much this character of the artist is addressed in the works, to present suggestions on the works to be done.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|