Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 129
 İndirme 8
Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun Şiirlerindeki Deyimlerin Estetik Boyutları
2018
Dergi:  
2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi
Yazar:  
Özet:

Deyimlerin Bedri Rahmi’nin şiirinde yer alışı, hep aynı minval üzre ile başlar. Bu çalışmanın evrenini; Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarına ait, 2013 yılında 13. baskısı yapılmış olan ve bütün şiirlerinin toplandığı BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU Dol Karabakır Dol Bütün Şiirleri isimli kitap oluşturmaktadır. Bedri Rahmi, Anadolu insanın birçok hasletini tuale nakşederken manzum ve mensur şiirlerinde de insanımızın folklorik değerlerini bolca kullanmış bir Türkçe ustasıdır. Gerek atasözleri gerekse de deyimler anonim dil ürünleridirler. Onlarda halkın derin hafızasında yer almış duygu ve düşünceler barınır. Atasözlerinde geniş bir deneyim varken dilin büyülü yapıları olan deyimler hazır söz kalıplarıdır. Birçok kelime veya cümleyle anlatılmak istenen bir durum veya olayı birkaç kelimenin kalıplaşmış biçimiyle ifade edilir. Kitabı oluşturan şiir ve mensur şiirlerdeki deyimler nitel tarama yöntemiyle saptanmış ve sınıflandırılmıştır. Türk şiiri ve resim sanatında önemli bir yeri olan Bedri Rahmi, görsel eserlerinde halk hayatını bütün renkleriyle tablolaştırırken şiirlerinde de Türk dilini çok iyi kullanmış bir sanat adamıdır. O’nun şiirlerinde halk şiirini, halk türkülerini, atasözlerini ve özellikle de halk deyimlerini çokça görürüz. Halka ait dil ürünlerini büyük bir titizlik ve yetkinlikle kullanması Bedri Rahmi’nin bunu çok isteyerek yaptığını gösterir. Bu bildiride Bedri Rahmi’nin şiirlerinde kullandığı deyimler ve bunların kavram alanları ile estetik özellikleri incelenecektir.

Anahtar Kelimeler:

Aesthetic Dimensions Of The Names Of The Bedri̇ Rahmi̇ Eyuboglu
2018
Yazar:  
Özet:

The poetry of the words in the poetry of Bedri Rahmi, always begins with the same minval sorry. The universe of this work is made by the Turkish Business Bank Culture Publishing, the 13th edition of which was published in 2013 and all the poems were collected by BEDRİ RAHMİ EYUBOĞLU Dol Karabakır Dol All Poems. Bedri Rahmi is a Turkish master who has used the folkloric values of our people in his poems and manzum and mensur, while he has a lot of Anatolian people's possessions. The words are anonymous, but the words are anonymous. Their thoughts and feelings are in the deep memory of the people. The words with the magical structures of the language, while having extensive experience in their translations, are prepared for words. A situation or event to be described with many words or sentences is expressed in a form of several words. The poems and poems in the book are identified and classified by the method of quality scan. Bedri Rahmi, an important place in Turkish poetry and painting art, is an artist who has very well used the Turkish language in his visual works, painting the people's life with all the colors. In his poems we see a lot of folk poems, folk turns, speeches, and especially people’s words. The use of the language products of the public with great rigour and competence shows that Bedri Rahmi does it very willingly. In this statement, the words used by Bedri Rahmi in his poems and their conceptual fields and aesthetic characteristics will be studied.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi
2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi