Atıf teorisi temel tartışmaları 19.Yüzyıl’a dayanan ancak günümüzde uygulamacıların görmezden gelmeyi tercih ettikleri bir konudur. Atıf Türk hukukunda aile ve kişiler hukukuna ilişkin uyuşmazlıklarda olmak üzere sınırlı olarak kabul edilmiştir. Hem iade atıf hem de devam eden atıf yalnızca bir kereliğine uygulanmak üzere kabul edilmiştir. Hukuk seçiminde ise açıkça ifade edilmediği sürece, seçilen hukukun maddi hukuk hükümleri uygulanacak ve atıf dışlanacaktır. Türk hukukunda MÖHUK dışında TMTK ve TTK ile de atfa ilişkin düzenlemeler kabul edilmiştir. Anglo-Sakson hukukundaki güncel eğilim atfı dışlamak yönündedir. AB hukukunda da Roma I ve Roma II Tüzükleri kabul ettikleri hükümler ile atfı açıkça dışlamışlardır. Ancak Kıta Avrupası devletlerinde Türkiye’ye benzer şekilde, sınırlı da olsa atfın kabul edildiği söylenebilir. Biz de çalışmamızda öncelikle atıf kavramı üzerinde duracak, atfa ilişkin ileri sürülmüş görüşleri inceleyecek ve ikinci bölümde ise karşılaştırmalı hukukta ve Türk mevzuatında atfın yerini anlatacağız
Atıf teorisi temel tartışmaları 19.Yüzyıl’a dayanan ancak günümüzde uygulamacıların görmezden gelmeyi tercih ettikleri bir konudur. Atıf Türk hukukunda aile ve kişiler hukukuna ilişkin uyuşmazlıklarda olmak üzere sınırlı olarak kabul edilmiştir. Hem iade atıf hem de devam eden atıf yalnızca bir kereliğine uygulanmak üzere kabul edilmiştir. Hukuk seçiminde ise açıkça ifade edilmediği sürece, seçilen hukukun maddi hukuk hükümleri uygulanacak ve atıf dışlanacaktır. Türk hukukunda MÖHUK dışında TMTK ve TTK ile de atfa ilişkin düzenlemeler kabul edilmiştir. Anglo-Sakson hukukundaki güncel eğilim atfı dışlamak yönündedir. AB hukukunda da Roma I ve Roma II Tüzükleri kabul ettikleri hükümler ile atfı açıkça dışlamışlardır. Ancak Kıta Avrupası devletlerinde Türkiye’ye benzer şekilde, sınırlı da olsa atfın kabul edildiği söylenebilir. Biz de çalışmamızda öncelikle atıf kavramı üzerinde duracak, atfa ilişkin ileri sürülmüş görüşleri inceleyecek ve ikinci bölümde ise karşılaştırmalı hukukta ve Türk mevzuatında atfın yerini anlatacağız
The theory of reference is a topic based on the 19th century, but today the practicers prefer to ignore. The Turkish law is limited to family and persons in disputes relating to the law. Both the return reference and the continuing reference are accepted to be applied only for a single time. Unless it is clearly stated in the election of the law, the legal provisions of the chosen law shall be applied and the reference shall be excluded. In the Turkish law, except the MÖHUK, the TMTK and TTK have also been adopted regulations relating to the ATFA. The current trend in Anglo-Sakson law is towards excluding the atheism. In the EU law, the Romans I and the Romans II regulations have clearly excluded the reference with the provisions they accept. But in the continental European states, it can be said that atf is accepted in a manner similar to Turkey, although limited. In our work we will first stand on the reference concept, examine the advanced opinions on the reference, and in the second part we will discuss the place of the reference in comparative law and Turkish legislation.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|