Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 7
 Görüntüleme 67
 İndirme 16
An Analysis Of The Role Of Intelligence Games In Policies Aimed At Fighting Gaming Addiction
2020
Dergi:  
Addicta: The Turkish Journal on Addictions
Yazar:  
Özet:

The objective of this study is to analyze the relationship of gaming addiction tendencies for students studying in schools with intelligence games course compared to those without and to start a conceptual discussion. The study adopts the quantitative approach with data being collected using a questionnaire. The study has been conducted during the 2019 spring semester. The study sample includes students in equal numbers from the same socio-economic levels and from schools with and without intelligence games courses in Düzce’s city center. A total of 1,870 students have been analyzed within the scope of the study. The study’s results indicate that the students studying in schools with an intelligence games course are less likely to develop gaming addiction. Accordingly, intelligence games courses may be used successfully in the fight against gaming addiction. Those who prefer online games can further be argued to be more likely to develop gaming addiction, which leads us to the conclusion that online games are a critical element in the development of gaming addiction. Finally, the study has revealed male students to be more likely to develop gaming addictions than female students. Therefore, gender and online gaming should be considered as the risk factors for game addiction.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Addicta: The Turkish Journal on Addictions

Alan :   Eğitim Bilimleri; Hukuk; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 373
Atıf : 736
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini