Bir lafzın iki veya daha fazla anlamda kullanılması durumuna iştirâk denilmektedir. Bu anlamlar, bazen birbirine zıt olabilmektedir. Bu nedenle tür kelimeler, ezdâd olarak da adlandırılmaktadır. Fakat bununla sıcak-soğuk, iyi-kötü gibi karşıt anlamlı kelimeler değil zıt iki anlamda kullanılan lafızlar kastedilmektedir. Müfessirlerin Kur’ân-ı Kerim’i anlamada ihtilafa düşmelerine neden olan birçok sebepten söz edilmektedir. Bu sebeplerden biri de müşterek lafızlardır. Kur’ân-ı Kerim’de yer alan bütün müşterek lafızları ele almak bir makalenin sınırlarını aşacağından bu çalışmada, kur’ (قُرْء) kelimesinin anlamına dair âlimlerin farklı değerlendirmelerine yer verilecektir. Irak ekolüne mensup âlimler, Bakara sûresi 228. âyette boşanma sürecinde kadının beklemesi gereken zamanı bildiren ve zıt iki anlamda kullanıldığı belirtilen kur’ kelimesinin hayız buna karşın Hicaz ve Medineli âlimler bunun temizlik dönemi, olduğunu ifade etmişlerdir. Kelimenin âdet dönemi anlamında olduğunu tercih edenlere göre, boşama temizlik döneminde gerçekleşmişse, üçüncü hayzın nihayetinde iddet süresi son bulmaktadır. Şayet boşama hayız döneminde gerçekleşmişse, bu durumda iddet dördüncü hayzın sonunda tamamlanmaktadır. Buna mukabil kur’ lafzının tuhr anlamında olduğunu tercih edenlere göre, temizlik döneminde yapılan boşama, üçüncü hayza girmekle bitmektedir.
A word is used in two or more meanings. These meanings can sometimes be contradictory. Therefore, the kind of words are also referred to as the expression. But it does not mean contrary words such as hot-cold, good-bad; it means contrary words in two meanings. There are a number of reasons why the Qur’an-in-Kerim has caused them to fall into dispute. One of these reasons is the customer’s words. In the Qur’an, the Qur’an is the word of the Qur’an, and the Qur’an is the word of the Qur’an, and the Qur’an is the word of the Qur’an, and the Qur’an is the word of the Qur’an. The Islamic State of Iraq, Bakara Sura 228. In the Qur’an, the words of the Qur’an that the woman should wait for the time in the divorce process and which are used in the opposite two meanings are good; however, the Hicaz and the Medineli allies have expressed that it is the time of cleansing. For those who prefer the word to mean the age period, if the divorce occurred during the cleaning period, the third age ends the term of the age. If the divorce has occurred in the period of divorce, then the divorce will be completed at the end of the fourth period. For those who prefer that the word is purified, the divorce in the period of cleaning ends with the entry into the third life.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|