Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 232
 İndirme 30
Kur’an’a Göre Îsâ’nın Allah’ın Kelimesi Olması ve İncil’in Mahiyeti: Kur’an Perspektifinden Hıristiyan İnancıyla Mukayeseli Bir İnceleme
2020
Dergi:  
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu makalede Kur’an esas alınarak Îsâ ve İncil konusu ele alınmıştır. Mukayese için Hıristiyanlık inancındaki Îsâ ve İncil algısı hakkında genel ve özet bilgi verilerek Kur’an perspektifinden İsa’nın konumu ve İncil’in mahiyeti üzerinde yoğunlaşılmıştır. Îsâ ve İncil konusu, İslâm tarihinin ilk dönemlerinden günümüze kadar Müslümanlarla Hristiyanlar arasında farklı anlayış ve tartışmalara konu olmuştur. Hem Hıristiyan dünyasının kendi içerisinde hem de İslâm dünyasında bu konuların etrafında ciddi zihin karışıklıkları mevcuttur. Bu konularda Yeni Ahit’te yer alan bilgilerle Kur’an’daki bilgiler arasında ortak noktalar olsa bile, bu bilgilerin birbirine mutabık olma durumu söz konusu değildir. Kur’an’da anlatılan Îsâ ve İncil, ilâhî vahyin tarihi sürecinden bağımsız ve kopuk olmayıp onunla bütünleşirken; Hıristiyanlıkta beşer üstü konuma oturtulan Îsâ ve Îsâ’dan sonra değişik kalemler tarafından farklı tarihlerde yazılan İnciller bu tarihi süreçle bütünleşmemektedir. İslâm dünyasında ise Îsâ ve İncil algısının doğrudan Kur’an üzerinden değil, daha çok rivayetler ve yaygın kanaatler üzerinden şekillendiği söylenebilir. Kavram analizlerinin yoğun olduğu bu çalışmada başlıca Kur’an, Kutsal Kitap, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, lügat ve tefsir kaynakları, Îsâ ve İncil konusunda yapılan çalışmalara müracaat edilmiştir. Kur’an’a göre kendilerine resul ve nebî denilen bütün elçiler, Allah tarafından kavimlerinin arasından seçilmiş, Allah’ın kendilerine vahyettiği, dinin tebliğinden sorumlu tuttuğu beşer peygamberlerdir. Onların hiçbiri melek veya insanüstü konumda değildir. Tanrı sadece Allah’tır, O’ndan başka tanrı yoktur. Kur’an’a göre Allah’ın bir eş veya oğul edinmesi söz konusu değildir. Allah, Baba-Oğul-Rûhu’l-Kudüs şeklinde Hıristiyanlık inancı içerisinde ifadesini bulan üçün üçüncüsü de değildir. Kur’an’a göre Îsâ’yı tanrılaştıran, onu beşer üstü bir konuma taşıyan her anlayış haktan sapma olmaktadır. Araştırmalara göre Meryem’den babasız olarak dünyaya gelen Îsâ’nın tanrısallaştırılması zaman içerisinde şekillenen bir inanç olmuştur. Kur’an’da Îsâ’nın da diğer peygamberler gibi Allah’ın bir elçisi ve Meryem’e bildirdiği bir kelimesi olduğu ifade edilmektedir. Allah’ın kelimesinden kastedilen şey, Allah’ın, ismi “Mesih”, “Meryem oğlu Îsâ” olan bir çocukla Meryem’i müjdelemesidir. Kur’an’da Îsâ’nın Allah’ın kelimesi olduğu söylenirken, kelimenin bedenleşerek Îsâ’ya dönüştüğü kastedilmemiş; ancak Îsâ’nın Allah’tan gelen bir kelime ile yaratılıp hayat bulmuş olduğu kastedilmiştir. Îsâ’nın Allah’ın kelimesi olması, onun Allah adına beşikte iken ve daha sonra kendisine vahyedilen kelimelerle insanlara konuşacağını, Rabbin yoluna tebliğde bulanacağını da ifade edebilir. Nitekim onun doğumu mucize olduğu gibi, beşikte iken insanlara konuşması da mucizedir. Allah, kelimelerini Hz. Muhammed’in ağzına koyduğu gibi Îsâ’nın da ağzına koymuş, Îsâ’ya da İncil’i indirmiştir. Böylece Allah adına konuşan elçisi ile Allah’ın kelimeleri birbiriyle özdeşleşmiştir. Çünkü Allah adına konuştuğunda, onun ağzından çıkan sözler, Allah’ın elçisi Îsâ’nın kendi sözleri değil, Allah’ın sözleridir. Îsâ dâhil bütün peygamberler İslâm üzerine gönderilmiş tek bir ümmettir. Onların Allah’tan getirdikleri kitapların özü birdir. Tarih, kültür ve sosyal şartlardan kaynaklanan teferruatlarda birtakım farklılıklar olsa da, başta tevhit ilkesi olmak üzere iman, ibadet, ahlâk ve hukuk konularında Allah’tan getirdikleri temel prensipler, normlar ve hükümler açısından aralarında bir fark yoktur. Kur’an’a göre İncil, Allah’ın Îsâ’ya indirdiği, onu tebliğinden sorumlu tuttuğu, kendisinden öncekileri tasdik eden ilahi kitabın adıdır. Müslümanlar arasındaki yaygın kanaatin aksine, Kur’an Îsâ’ya indirilen İncil’i neshetmeyip tasdik etmektedir. Gerçekte Allah’ın peygamberler aracılığı ile gönderdiği bütün kitaplar özü ve ihtiva ettikleri temel prensip ve hükümler yönünden birbirini doğrulayıp teyit etmektedir. Allah, Îsâ’ya kitabı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretmiş, onu Tevrat’ı tasdik edici olarak göndermiştir. Hz. Muhammed’e de Tevrat ve İncil’i tasdik edici olarak Kur’an’ı indirmiştir. Allah tarafından indirilen bu kitapların indiriliş amacı, insanlığa hidayet ve nur olması içindir. Kur’an’da bütün peygamberlerin aslında tek bir ümmet oldukları, onları gönderen Allah’ın insanların gerçek Rabbi olduğu ve ibadetin yalnız O’na yapılmasının gerektiği vurgulanmıştır. Kur’an’da “Allah katında tek din İslâm’dır” mealindeki âyet de bu bağlamda anlaşılmalıdır. Bu bakımdan İslâmî gelenekte, özellikle tefsir ve fıkıh alanında eser veren âlimler arasında Kur’an’ın daha önce insanlığa gönderilen ilahî kitapları neshettiği şeklindeki Kur’anla uyuşmayan, iman haline getirilen yaygın anlayışların yeniden gözden geçirilip değerlendirilmesi gerekir.

Anahtar Kelimeler:

According To The Qur’an, The Word Of Isa Is The Word Of Allah and The Qur’an Is A Review Comparable To The Christian Faith From The Qur’an Perspective.
2020
Yazar:  
Özet:

In this article, the Qur’an is based on the subject of Isa and the Bible. For the comparison of Christianity, the general and comprehensive information about the perception of Isa and the Bible in Christianity was given from the perspective of the Qur’an focused on the position of Jesus and the virtue of the Bible. The subject of Isa and the Bible has been the subject of different understanding and discussion between Muslims and Christians from the early periods of Islamic history to the present day. There are serious mind confusions both within the Christian world and in the Islamic world around these subjects. Even if there are common points between the information contained in the New Testament and the information in the Qur’an in these matters, it is not the case that this information is compatible with each other. The Qur’an says that the Qur’an and the Bible are independent of the historical process of the divine revelation and are not broken and integrated with it; the Qur’an and the Bible are not integrated with this historical process; the Qur’an and the Bible are not integrated with this historical process; the Qur’an and the Bible are not integrated with this historical process; the Qur’an and the Bible are not integrated with this historical process. In the Islamic world, it can be said that the perception of Isa and the Bible is formed not directly by the Qur’an, but more by the rivies and widespread canads. In this study, where the conceptual analysis is intense, the main studies on the Qur’an, the Holy Book, the Islamic Encyclopedia of the Turkish Dianet Foundation, the sources of lies and interpretations, the Isa and the Bible have been discussed. All the messengers who are referred to them as the Prophet and the Prophet are the people chosen by Allah among their peoples, whom Allah has revealed to them, and whom He holds responsible for the communication of the religion. No one of them is an angel or a supreme man. God is only God, there is no God other than Him. According to the Qur’an, it is not a matter of God having a wife or a son. God is not the third one who finds the expression of Christianity in the faith in the form of Father-Son-Ruh’l-Jewish. The Qur’an says that every one who gives the truth to God is the one who gives the truth to God, the one who gives the truth to God. According to the research, the divinalization of Isa who was born without a father from Mary was a faith formed in time. The Qur’an says that Isa is a word that Allah is a messenger and a word that Mary has spoken. The meaning of the word of God is that God blessed Mary with a son named "Mesih" and "Isa, the Son of Mary". In the Qur’an it is said that Isa is the word of Allah, it does not mean that the word has become body to Isa, but it is meant that Isa has been created by a word from Allah and has found life. The word of Isa is the word of God, and he will speak to the people with the words which are revealed to him while he is in the name of God, and then he will be found in the message to the way of your Lord. In fact, as his birth is a miracle, it is also a miracle to speak to people while he is in the midst. God has His Words. As Muhammad put it in his mouth, he put it in his mouth, and he brought the Bible down to Isa. So the words of Allah and the Messenger who spoke in the name of Allah were identified with each other. For when he speaks in the name of Allah, the words that come out of his mouth are not the words of Allah’s messenger Isa’s own, but the words of Allah. All the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) is the one who has been sent to Islam. The Scriptures that they have brought from Allah are the essence of one. Though there are a number of differences in the teferruates arising from history, culture and social conditions, there is no difference between them in terms of the basic principles, norms and provisions they bring from God in the matters of faith, worship, morality and law, including the principle of the first tournament. According to the Qur’an, the Bible is the name of the divine book which Allah has revealed to Isa, which holds him responsible for his message, and which confirms those before him. In contrast to the widespread Qur’an among Muslims, the Qur’an does not confirm the Bible which is revealed to Isa. Indeed, all the Books which Allah sends through the Prophets confirm each other in terms of the essence and the basic principles and rulings they contain. God has taught Isa the Book, wisdom, Tevrat and the Bible, and has sent him to confirm the Tevrat. by Hz. He has also revealed the Qur’an to Muhammad as a confirmation of the Qur’an and the Qur’an. The Book of God is the guidance of mankind, the guidance of mankind, the guidance of mankind. In the Qur’an, all the prophets are indeed a single community, and Allah who sends them is the true Lord of the people, and the worship must be made only to Him. The Qur’an says: “The only religion with Allah is Islam.” In this regard, in the Islamic tradition, especially in the field of the interpretation and fiction, among the allies that work in the Qur’an is not consistent with the Qur’an in the form of the divine books previously sent to mankind, the widespread understanding that has become faith must be reviewed and evaluated.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Cumhuriyet İlahiyat Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.205
Atıf : 2.525
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini