Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 13
Âyetlerde Geçen Esmâ-i Hüsnânın Fıkhî ve İtikadî Hükümlere/meselelere Kaynaklık Etmesi
2019
Dergi:  
Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kur’ân-ı Kerim, farklı üslûp ve kalıplarda değişik isimlerle Allah’ı insanlara tanıtmış ve bu isimleri de “el-esmâu’l-husnâ” diye adlandırmıştır. Bir sıfat tamlaması olan bu terkip Allah’a ait tüm isimleri ifade etmek üzere “en güzel isimler” demektir. Türkçede daha çok Farsça karşılığı olan “esmâ-i hüsnâ” şekliyle kullanılmaktadır. Biz de söyleyiş kolaylığı ve yaygınlığı açısından çalışmamız boyunca bu terkibin “esmâ-i hüsnâ” şeklindeki kullanımını tercih edeceğiz. Esmâ-i hüsnâ, zât-ı ilâhîyi tanıtır nitelikte olması hasebiyle Kur’ân’da yaygın bir şekilde; birçok âyette veya âyetin sonunda zikredilmektedir. Allah’ın isimleri Kur’ân’da rastgele serpiştirilmemiştir. Tek ya da ikili olarak gelen bu isimlerin, geçtikleri âyetlerin ve o âyetlerin içerisinde yer aldığı pasajların muhtevasıyla sıkı bir münâsebet içindedir. Özellikle âyetlerin sonunda zikredilen esmâ-i hüsnâ, hem âyetin anlaşılmasında önemli bir yer tutmakta, hem de önceki ve sonraki âyet içerikleriyle çoğu zaman sıkı bir anlam ilişkisi içinde bulunmaktadır. Müfessirler, âyetlerde zikredilen esmâ-i hüsnâyı filolojik tahlili ve bağlamla olan irtibatı gibi açılardan incelemişlerdir. Hatta bu isimlerden birtakım hükümler ve itikadî sonuçlar çıkarmış oldukları görülmektedir. Bu da âyetlerdeesmâ-i hüsnânın zikredilmesinin değişik sebepleri olduğu gibi hukuki ve itikadî hükümlere kaynaklık edebileceğini göstermektedir. Allah’ın isimlerini bu açıdan inceleyip hükme kaynaklığını ortaya çıkarmak önem arz etmektedir. Bundan dolayı bunu bir makale çalışması çerçevesinde inceleme ihtiyacı duyduk. Anahtar Kelimeler: Kur’ân-ı Kerim, Âyet, al Esmâu’l-Hüsnâ, Fıkıh, Vahhâb.

Anahtar Kelimeler:

Thus, The Righteousness Of The Righteous, The Righteousness Of The Righteous, The Righteousness Of The Righteous, The Righteousness Of The Righteous, The Righteousness Of The Righteous.
2019
Yazar:  
Özet:

The Qur’an, in various forms and forms, introduced God to the people with different names and called them “el-esmâu’l-husnâ”. It is the name of God, the name of God, the name of God, the name of God, the name of God. In Turkish it is used in the form of "esmâ-i hüsnâ" which is more persian. We will also prefer the use of this resonance in the form of "esmâ-i hüsnâ" throughout our work in terms of ease and freedom of speech. In the Qur’an, the Qur’an is revealed in many verses or in the end of the Qur’an, and it is revealed in many verses. The names of Allah are not randomly covered in the Qur’an. The name of one or two of them is the name of one or two of them, the name of one or two of them, the name of one or two of them, the name of one or two of them, the name of one or two of them, the name of one or two of them, the name of one or two of them. It is the first thing that has been revealed in the Qur’an, and the last thing that has been revealed in the Qur’an, and the last thing that has been revealed in the Qur’an, and the last thing that has been revealed in the Qur’an, and the last thing that has been revealed in the Qur’an, and the last thing that has been revealed in the Qur’an. Those who are in the Qur’an, and those who are in the Qur’an, and those who are in the Qur’an, and those who are in the Qur’an, and those who are in the Qur’an, and those who are in the Qur’an. The names of them have been revealed, and they have been revealed, and they are revealed. This also shows that in the verses of the Qur’an, the remembrance of the Qur’an may be caused by the various causes of the law and the law. The name of God is the name of God, the name of God is the name of God, the name of God is the name of God. So we needed to review this in the framework of a paperwork. The Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an.

Anahtar Kelimeler:

2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 324
Atıf : 2.501
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini