Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 17
 İndirme 1
Enhancing Accessibility To Cultural Heritage Through Digital Content and Virtual Reality: A Case Study Of The Sarmizegetusa Regia Unesco Site
2020
Dergi:  
Journal of Ancient History and Archaeology
Yazar:  
Özet:

The process of documenting cultural heritage digitally has emerged with the recent technological developments. One of the direct consequences of using digital devices to promote cultural heritage is to educate the endusers and to exceed their initial expectations regarding their interaction and engagement with cultural heritage assets. Creativity is encour-aged and stimulated by technology; as a result, cultural heritage domain must use technologies and tools from various domains such as engineering (3D scanning), gaming industry (VR headsets), digital marketing (interactive screens) to create interactive exhibitions. These tools can be paired with classical cultural heritage exhibition methods to attract, engage and support end-users more efficiently and effectively by creating unprecedented interactive. For this endeavor more than 560 artifacts have been digitized, the monuments and the fortress have been digitally reconstructed and integrated in digital applications that were combined with classical museum exhibition methods. By doing so, the paper also brings contributions concerning the methodologies used for deploying state of the art scanning and digitizing technologies. The main motivation was to bring classic exhibition techniques to modern times and to attract the young audiences to museums, thus identifying how they can be more engaged, involved and educated within the mixed museum spaces.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Journal of Ancient History and Archaeology

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 296
Atıf : 65
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini