Slane’in Mukaddime çevirisi , von Kremer’in çalışması ve konunun önemine dikkat çeken farklı ülkelerden öğrencilerin birkaç kısa makalesini saymazsak, son elli yılda İbn Haldûn hususunda kaleme alınan ilk müstakil çalışmanın Dr. Taha Hüseyin tarafından yayımlandığı 1917 yılına kadar herhangi bir çalışma yoktu. [Ancak] son üç yıl içerisinde İbn Haldûn odaklı dört farklı çalışmanın olması son derece şaşırtıcıdır. Önceki makalelerin çoğu gibi Taha Hüseyin’in bu çalışması da temelde İbn Haldûn’un tarihsel teorisinin sosyolojik yönleriyle ilgilenmekteydi. Söz konusu ilgi, 1917’den beri yayımlanan üç ya da dört makalenin biri hariç hepsinde baskındır. En son çalışmalarda mezkûr sosyal yöne ağırlık verilmesine rağmen, bu incelemelerin bir bütün olarak daha geniş bir alanı kapsadığı söylenebilir. Dr. Gaston Bouthoul gerçekten de İbn Haldûn’un “Sosyal Felsefesi” başlığı içerisinde kendini sınırlandırmaktadır.
If we don’t count a few short articles from students from different countries that draw attention to the work of von Kremer and the importance of the subject, there was no study until the first special study on Ibn Haldûn in the last fifty years was published by Dr. Taha Hussein in 1917. [But] it is surprising that in the last three years there have been four different studies focused on Ibn Haldûn. As many of the previous articles, this work of Taha Hussein was also basically concerned with the sociological aspects of Ibn Haldûn’s historical theory. This interest is suppressed in all, except one of three or four articles published since 1917. Although the latest studies have given a social emphasis on the mosque, it can be said that these studies encompass a wider scope as a whole. Dr. Gaston Bouthoul is indeed limited to Ibn Haldûn’s “Social Philosophy”.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|