Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 13
 İndirme 4
Kriz ve Fırsat Arasındaki İnce Çizgi: Nietzsche’nin Üstinsan Düşüncesi Bağlamında Tayfun Pirselimoğlu’nun Yol Kenarı Filmi
2022
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Bireyin yaşamla ve dünyayla kurduğu etkileşimlerin problematik bir neticesi şeklinde tanımlanabilecek nihilizm, anlam ve değer yokluğunun yarattığı kriz konumuna işaret eden bir olgudur. Bu olgunun imlediği olumsuz paradigmayı kuramındaki eleştirel yaklaşımın temeline oturtan Nietzsche’ye göre, değerden ve anlamdan uzaklaşmış insanın kendini aşarak yeni bir bilinç ve ahlak düzeyine varması, ancak ve ancak söz konusu krizin önce tecrübe edilip sonra da fırsata çevrilmesiyle mümkündür. Bunu başarabilecek tek bireylik hali ise, krizi bir olanağa dönüştürüp yepyeni değerler sisteminin oluşturduğu bir ahlak ortaya çıkarabilecek iradeye sahip üstinsandır. Bununla birlikte, nihilizmi sadece 19. yüzyılın değil, gelecek yüzyılların da sorunu olarak gören Nietzsche için bu, insana dair varoluşsal bir durum olması bakımından evrensel düzeyde yaygın bir görüngüdür. Dolayısıyla nihilizm, bireysel olduğu kadar toplumsal, politik, ahlaki veçhelere de bürünebilen 20. ve 21. yüzyılların en karmaşık problemlerinden birisidir. Bu doğrultuda, tüm toplumların gündelik yaşamında ortaya çıkabilen nihilizmin çeşitli izdüşümlerine, pek çok sanat yapıtında rastlanır. Özellikle edebiyat ve sinemada üretilen birçok eserde, bu çerçevede yorumlanabilecek birey temsilleri gözlemlenebilir. Bu temsillerin kendini gösterdiği yerlerden biri de, Türkiye’de 1990’ların ortalarında ortaya çıkan Yeni Türk Sineması’na dâhil bazı filmlerdir. Auteur yönetmenlerin çektiği bu filmlerde, varoluşsal problemlerden mustarip karakter temsilleri aracılığıyla bireyin anlam sorunu ele alınır. Söz konusu yönetmenlerden birisi olan Tayfun Pirselimoğlu’nun Yol Kenarı adlı yapıtında da, bu eğilim açık biçimde görülür. Filmdeki birey temsillerini Nietzscheci nihilizm kuramı bağlamında analiz etmeye odaklanacak bu çalışma, ayrıca, anlatı yapısında üstinsan kavramının bir olasılık olarak ortaya çıkışını irdeleyecektir. Böylece, Türk Sineması’ndaki bir örnek üzerinden sinema-felsefe ilişkisine dair niteliksel okumalar ortaya konurken, aynı zamanda, Türkiye toplumundaki bireyin sanatsal ve felsefi kavranışına yönelik yorumlamalar da mümkün hale gelecektir

Anahtar Kelimeler:

Null
2022
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
0
2022
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








SineFilozofi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 333
Atıf : 466
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini