Her canlının çoğalarak neslini devam ettirmesi yaratılışının bir gereğidir. Canlıların en mükemmeli olan insan da bu gerekliliği evlilik yoluyla gerçekleştirmektedir. Evlilik, aile hayatının kurulmasına dair hayatta atılan en önemli adımlardan ve hayatın dönüm noktalarından biridir. Aile, toplumsal hayatın çekirdeğini oluşturmaktadır. Bu çekirdeğin oluşması, evlenme olgusu ile meydana gelmektedir. Evlilik, insan ömründe “geçiş dönemleri” olarak bilinen doğumla başlayıp ölüme kadar devam eden süreçlerden biridir. Aile çatısını oluşturan evlenme biçimleri toplumun değer yargılarına, sosyal ve ekonomik yapısına, kültürel değerlerine, milli kimliklerine göre farklılıklar göstermektedir. Sosyo-kültürel değişimlerin sık görüldüğü Hatay ilinde tanışarak evliliğin yanı sıra gelenekselliğin ağır bastığı ilçe ve köylerinde farklı evlenme biçimlerine de rastlanılmaktadır. Söz konusu bu farklılık birçok etnik grubun harmanlanıp kendi etnik kimlik ve kültürlerini yaşatmaya çalışmasındandır. Bu etnik kültürlerden birisi de Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde yaşamlarını sürdüren Çerkeslerdir. Çerkesler de evlilik olgusu, evlilik öncesi hazırlıklar, düğün ve düğün sonrasında gerçekleştirilen kendi kültürlerine özgü gelenek üzerine kuruludur. Reyhanlı Çerkeslerinde kültürel kimliklerinin içerisinde diğerlerine göre daha geniş yelpazeye sahip olan evlilik geleneğin devamlılığı söz konusu olduğunda ilk akla gelenlerdendir. Çerkeslerde evlilik kurumu, aile terbiyesi, “kaşenlik” ve akraba dışı evlilik son derece önemlidir. Biz bu makalede, Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde ikamet eden Çerkes kollarından “Şapsığ, Abzah, Ubıh, Kabartay” hakkında bilgiler verdikten sonra Reyhanlı’da etnik bir gruplardan biri olan Çerkeslerin “evlilik öncesi, evlilik anı, evlilik sonrası” durumlardaki olguları saha çalışması ve mülakat yöntemi kullanılarak kaynak kişilerden elde ettiğimiz verileri bilimsel bir metot ve teori bağlamında ele alıp inceleyeceğiz. Böylelikle Reyhanlı Çerkeslerinin kültürel bağlamdaki evlilik süreçlerinin kimlik kodları belirlenerek söz konusu uygulamaların ne derece devam ettirildiği ya da kaybedildiği tespit edilecektir.
The creation of every creature is the creation of every creature, the creation of every creature. The most perfect man of the living is the one who fulfills this need through marriage. Marriage is one of the most important steps taken in life towards the establishment of family life and one of the turning points of life. Family is the core of social life. The form of this nucleus occurs with the fact of marriage. Marriage is one of the processes that starts from birth to death, known as "transitional periods" in human life. The forms of marriage that make up the family roof differ according to the value judgments of society, its social and economic structure, its cultural values, its national identities. In the Hatay province where social and cultural changes are frequently observed, marriage is also found in different forms of marriage in the districts and villages where tradition is heavy. This difference lies in the fact that many ethnic groups are mixed and trying to live their own ethnic identity and culture. One of these ethnic cultures is the Cherkes who continue their lives in the Reyhanlı district of Hatay. The quarters are also based on a tradition that is unique to their own cultures after marriage, pre-marriage preparations, wedding and wedding. In the Reyhanlı Quarters, marriage, which has a wider range of cultural identities than others, is one of the first things that come to mind when it comes to the continuity of the tradition. In the quarters, marriage institution, family education, "marriage" and non-family marriage are extremely important. In this article, we will discuss and study the facts in the cases of the "pre-marriage, marriage moment, after marriage" of the Cerkes, who are one of the ethnic groups in Reyhanlı after giving information about "Shapsığ, Abzah, Ubıh, Kabaranta" from the Cerkes who reside in the Reyhanlı district, using the field study and interview method, the data we obtain from the source persons in the context of a scientific method and theory. Thus, the identity codes of the marriage processes in the cultural context of the Reyhanlı Quarks will be determined by determining the extent to which these practices are continued or lost.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|