Bu çalışmada, gündelik hayatın pek çok alanında karşılaştığımız ve toplumsal anlamda birlikte yaşama kültürünü zedeleyen bir sorun olarak nefret söylemi ve ayrımcı dilin online dijital oyunlardaki üretim ve dağıtım biçimleri ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, online dijital oyunlarda kullanıcılar tarafından üretilen nefret söylemi ve ayrımcı dilin görülme biçimlerini ortaya koymak, bu oyunların nefret söylemi ve ayrımcı dilin yaygınlaşması ve normalleşmesindeki rolüne dikkat çekmektir. Çalışmada örneklem olarak MMOG (massively multiplayer online games) oyunlarından biri olan Agar.io seçilmiştir. Agar.io oyunu, sekiz haftalık süre boyunca nefret söylemi ve ayrımcı dil bağlamında incelenmiştir. Katılımlı gözlem tekniğiyle elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiş; online dijital oyunların, nefret söylemi ve ayrımcı dilin üretimi ve yayımı noktasında önemli bir güce sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Örneklem olarak seçilen oyunun, oyuncular tarafından sadece eğlence ve boş vakit geçirmek amacıyla oynanmadığı; oyuncuların, oyunu nefret söylemi ve ayrımcı dilin üretilip yayıldığı bir mecraya dönüştürdükleri tespit edilmiştir. Analiz sonucunda gerek avatar isimleri gerekse avatar görselleri düzleminde siyasal/ideolojik, homofobik, zenofobik, ırkçı ve cinsiyetçi olmak üzere nefret söylemi ve ayrımcılığın bütün biçimleri görülmüştür. Ayrıca oyuncuların online dijital oyunları propaganda, reklam, kişisel iletişim gibi farklı amaçlarla sosyal medya şeklinde kullandıkları; dolayısıyla dijital oyunların yeni bir tür sosyal medya ortamına doğru evrildiği tespit edilmiştir.
This study has addressed the forms of hate speech and distinctive language as a problem that we encounter in many areas of daily life and socially disturb the culture of living together and the production and distribution of online digital games. The aim of the study is to reveal the forms of hate speech and discernment of discriminatory language produced by users in online digital games, attracting attention to the role of these games in hate speech and the spread and normalization of discriminatory language. As an example in the study, Agar.io was chosen as one of the MMOG (massively multiplayer online games) games. Agar.io game has been studied in the context of hate speech and distinctive language for eight weeks. The data obtained by the participatory observation technique was evaluated by the method of content analysis; it was found that online digital games have an important power in the production and publication of hate speech and discriminatory language. The game selected as an example is not played by players only for fun and leisure purposes; players have turned the game into a mixture where hate speech and discriminatory language are produced and spread. The results of the analysis have seen all forms of hate speech and discrimination, including political/ideological, homofobic, zenophobic, racist and sexual, in the plane of the avatar images. It has also been found that players use online digital games in the form of social media for different purposes, such as propaganda, advertising, personal communication; therefore, digital games have evolved towards a new kind of social media environment.
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|