Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 108
 İndirme 62
Mardin Müzesi Örnekleri Işığında Eyyûbi Sikkeleri
2019
Dergi:  
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Sikke, hemen her dönemde hükümdarların, iktidarların ve devletlerin maddi ve kültürel sembolü durumundadır. Üzerlerinde taşıdıkları yazılar, motifler ve figürler basıldıkları dönemin üslubunu, inanış biçim ve şekillerini yansıtmaktadır. Bu küçük metal parçalar, Tarih, Sanat, Dinler Tarihi, Filoloji ile Sanat Tarihi bilim dallarına önemli katkılar sağlaması bakımdan ve kesin bilgiler sunması açısından belge niteliği taşımaktadır.Gerek jeopolitik gerekse sosyo-kültürel yapısı kapsamında önemli bir konumda olan Mardin, Mezopotamya ve Anadolu arasında köprü görevi üstlenmiştir. Pek çok medeniyete ev sahipliği yapan şehrin Müzesi, çevresinde yer alan yerleşmelerden taşınan eserlerden oluşmaktadır. Bu çeşitlilik içinde en önemli seksiyonlardan biri de sikkedir.Müzede, sergide ve depoda bulunan 10.000 adet sikkenin büyük bir bölümü İslami Dönem eserlerinden oluşmaktadır. Çalışma İslami dönem sikkeleri içinde Eyyûbi Dönemine ait olan ve birbirinin tekrarı nitelikte olmayan eserlerin, tanımlanması, genel özelliklerinin ortaya konulması ve motif ile süsleme detaylarının incelenmesidir.Müzede Eyyûbi dönemine ait 36 örnek incelenmiştir. Bu örneklerden 1 tanesi altın, 21 tanesi gümüş ve 14 tanesi bronzdur. Sikkeler, Kahire, Mısır, Silvan ve ağırlıklı olarak Şam ile Halep’te basılmıştır. Kullanılan yazı tipi kûfi’dir. Sikkeler iki gruba ayrılabilir. Bunlardan birincisi yazılı, ikincisi ise figürlü sikkelerdir. Figür, altın ve gümüş baskılı sikkelerde görülmez, bronz sikkelerde vardır. Yazılı sikkelerde çevre bordürü olarak en çeşitli tiplerin görüldüğü dönemdir. Tam daire, dikdörtgen, geçmeli, yıldız formlu kenar bordürlerinde ortak olan nokta çift sıra düzenlenen bordürlerin aralarında inci dizisinin kullanımıdır. Figürlü Eyyûbi sikkeleri Artuklu sikkeleri ile büyük benzerlik içindedir. Cepheden büst şeklinde verilen hükümdar tasvirlerinin yanı sıra tek başına merkeze yerleştirilen aslan figürü nadir bir kompozisyon olarak karşımıza çıkmaktadır.Eyyûbi sikkelerinin ana özelliklerinden biri ön yüz yazılarının el-İmam, arka yüz yazılarının ise el-Melik ile başlamasıdır. Bunun dışında Sultan, Allah’ın ve dinin yardımcısı imam, mü’minlerin emiri, fetih babası, dine bağlı gibi unvanlar kullanmıştır. Sikkelerin arka yüzünde, bir geleneğin bir inancın etkisi olarak süregelen kelime-i tevhid yerini almıştır. Eyyûbi sikkelerinde hilafet makamına gönderme vardır. İmam Mustansır Billah gibi. Araştırmamızın amacı müzede bulunan eserlerin dönem özelliklerinden yola çıkılarak genel değerlendirmelerinin yapılması ve bilim dünyasına tanıtılarak bu özel koleksiyonun uluslararası platformda hazırlanan sikke kataloglarına dahil edilmesidir. Bu kapsamda belirlenen örnekler ışığında Eyyubi Sikkeleri tasnif edilmiş ve detaylı incelemeleri yapılarak, dönem özellikleri ortaya konulmuştur.

Anahtar Kelimeler:

Mardin Muzesi Ornekleri Isiginda Eyyûbi Sikkeleri
2019
Yazar:  
Özet:

The Sikke is the material and cultural symbol of the rulers, powers and states in almost every period. The writings, motives and figures they carry on them reflect the style, forms and forms of faith of the time they are printed. These small metal pieces have a documentary character in terms of providing significant contributions to the sciences of history, art, history of religions, philology and art history, and in terms of providing accurate information.The need for geopolitical and socio-cultural structure has taken over the role of a bridge between Mardin, Mezopotamia and Anadolu, which is in an important position within its socio-cultural structure. The city’s museum, which hosts many civilizations, consists of works moved from the settlements around it. One of the most important sections in this diversity is the sequel. A large portion of 10,000 pieces of silk found in the museum, exhibition and warehouse consists of the works of the Islamic era. The study is the study of the works, the identification, the general characteristics and the motivation and the decoration of the details of the works, which belong to the Eyyubi Period and are not in the repetitive quality of each other. One of these examples is gold, 21 are silver and 14 are bronze. Cycles were printed in Cairo, Egypt, Silvan and mainly in Damascus and Halep. It is the type of text used. Cycles can be divided into two groups. The first is written, and the second is figurative. Figure, gold and silver are not seen in printed cycles, are in bronze cycles. It is the time in which the scripts are seen as the surrounding borders of the most different types. The point that is common in the full apartment, straight, passing, star-shaped boundaries is the use of the ink series between the boundaries arranged in two rows. They are very similar to those of the shadows of the shadows. In addition to the ruler's paintings given in the form of a bust from the front, the lion figure placed alone in the center appears to us as a rare composition.One of the main characteristics of the Eyyûbi cycles is that the front-focus writings are hand-im, and the back-focus writings are hand-melik. In addition to this, the Sultan, the assistant of Allah and the religion, Imam, the commander of the believers, the father of the conquest, the religious association, used titles such as. On the back of the cycles, it took the place of the word-i tevhid, which continues as an influence of a tradition of faith. They are sending them to the shadows of the shadows. I am like a mustard. The purpose of our research is to make general evaluations of the works in the museum based on the periodic characteristics and to introduce this special collection to the world of science in the cike catalogs prepared on the international platform. In the light of the examples identified in this scope, the Eyyubi Cycles have been classified and detailed examinations have been made, period characteristics have been revealed.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 1.284
Atıf : 12.402
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini