User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 32
 Downloands 1
Sosyal Medyanın Görsel Sanatlara Baskısı: Takipçi İnşa Etmek
2020
Journal:  
Social Mentality and Researcher Thinkers Journal
Author:  
Abstract:

Sanat ve özellikle görsel sanatlar internetin önemli içeriklerinden biridir. İmaj kültürünün egemen olduğu bir medya, televizyon ile yaşam alanımıza girmiştir. Televizyon dünyasında, şöhret odaklı sanat ve sanatçı tasarımının gerçekleştirilmesi öncelikle seyirci inşası ile başlamıştır. Aynı düzenek son yıllarda sosyal ağların yaygınlaşması ve sosyal medya kullanımının artması ile yer değiştirmiştir. Öyle ki, içinde bulunduğumuz zaman diliminde çağın bir gereği olarak nitelendirdiğimiz internet ve ona bağlı aygıtlar, uygulamalar bir yanıyla da görsel sanat içeriklerinin seyirci tarafından belirlenmesi ve beğeni algısına göre kabul görmesine yol açmaktadır. Tam da bu noktada bu çalışmasının amacının, seyircinin/takipçinin inşasıyla imaj mühendisliği üzerine bir analitik değerlendirme yapmaktır. Sorun olarak görünen, internet ve sosyal medya kullanımı aracılığıyla oluşan imaj kültürünün görsel sanatlara yansıyan etkileri üzerinden oluşan nitelik kaybının irdelenmesidir. İmajların egemenliği altında sosyal medya üzerinden yaygınlaştırılan bir tür yaşamsal gerek –bağımlılık değil- haline dönüştürülen seyirci ya da takipçi inşası, onun beraberinde imajla varlık sahasına girme, varlığını sürdürme hali görsel iletişim düzeneğinin bayağılaştırılmasına ve görsel sanatlar alanına sanal gerçeklik ile ket vurmasına süreğen bir durum kazandırmıştır. Bu nedenle, imaj, imge, dijital ve sanal görüntülü düzenlemeler ve görsel sanat yapıtlarının internet görselleriyle iç içe geçerek olağanlaşmış, sıradanlaşmış ve bir tür tüketim malzemesine dönüşmüştür. Gösteri dünyamızdan sonra sosyal ağlar, aygıtlar aracılığıyla “sosyal” olarak adlandırılan medya biçimiyle seyirci/takipçi inşası yerine sanat-sanatçı-alımlayıcı üçgeninin oluşturduğu nitelikli, dezenformasyona mesafeli sanat alanını inşa etmek olanaklı mıdır? Bu çalışma, yalnız akademik boyutta değil, görsel sanatlara ya da plastik sanatlara ait yapıtların estetik kaygı ve sanatsal eleştiri öğretileriyle sürdürülmesi – “hiç”lik temelinde olsa bile- değersizleştirilmemesi adına “imaj her şeydir” kıskacından nasıl çıkılabilir? sorusuna ilişkin bir tartışmayı ele almaktadır.

Keywords:

Pressure Of Social Media On Visual Arts: Building Followers
2020
Author:  
Abstract:

Art and visual arts are one of the important contents of the internet. A media that is dominated by the image culture has entered our living space with television. In the world of television, the realization of famous art and artist design began primarily with the construction of the audience. The same arrangement has changed place in recent years with the spread of social networks and the increased use of social media. So that, in the time range we are in, the Internet and the devices that we qualify as a necessity of the age, the applications, on the other hand, lead to the visual art content being determined by the audience and accepted according to the perception of pleasure. It is at this point that the purpose of this work is to make an analytical assessment of the image engineering with the construction of the audience/followers. The problem appears to be the loss of the quality that is formed through the use of the internet and social media through the effects of the image culture reflected on visual arts. Under the sovereignty of the images, a kind of living need spread through the social media - not dependency - has been transformed into a viewers or followers building, with it, the entrance to the field of existence with the image, the state of preservation of its existence has provided a situation that continues to disrupt the system of visual communication and the field of visual arts has been hit with virtual reality. Therefore, the image, image, digital and virtual visual editions and visual art works have become normalized, normalized and a kind of consumption material by interfering with the internet visuals. Is it possible to build a qualified, dezenformation-distant art field formed by the art-artist-analysing triangle instead of the audience/followers building with the form of the media called "social" through the devices? How can this study, not only in academic scale, be continued with the teachings of aesthetic anxiety and artistic criticism of the works of visual arts or plastic arts – even if they are on the basis of “no” – and not underestimated by the “image is everything” in order to get rid of the “image is everything”? A discussion on the question.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles




Social Mentality and Researcher Thinkers Journal

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 1.471
Cite : 358
© 2015-2024 Sobiad Citation Index