Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 58
 İndirme 12
Bir Hafıza Mekânı Olarak Çağdaş Sanatta Kent Olgusu/teması Üzerine Bireysel Söylemler
2020
Dergi:  
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences
Yazar:  
Özet:

İnsanlığın yeryüzünde ilk varoluşundan bu yana boyutları, niteliği, kullanılan malzemeleri vb. değişse bile ilkel/primitif bir mekân kavramından günümüzün karmaşık mekân algısına dair bir değişim ve dönüşümden söz etmek mümkündür. 1960’lı yıllara odaklanansiyasal, kültürel, teknolojik ve toplumsal değişimlerin de etkisiyle sanat dünyası da bir değişim içerisine girmiştir. Bu dönemde sanatçılar özellikle yeni ve özgün üretimleri aracılığı ile plastik sanatların her alanını tekrar tekrar sorgulamış kimi zaman çarpıcı, dikkat çekici ya da üretim sürecinde/sergilemede veya izleyici ile karşılaşmasında rahatsız edici üretimlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu dönem kendi içinde ve üretimlerinde algı boyutlarını değiştirerek daha eylemsel sürece odaklanan sanatçılar için hem sanat eserinin teknik imkânlarını hem de mekân algılarını değiştirmiştir. Mekâna yüklenen bu değişken anlamlar öncelikle sanatçı ve izleyici için bir kayıt alanı hatta bir hafızaya alma alanı olarak da değerlendirilebilinir. Özellikle mekân ve hafıza çağrışımlarını çağdaş sanatçılar sıklıkla kullanmaktadırlar. Tüm bu üretimlerin özelinde ise değişen hayat koşulları, artan nüfus, kültürel çeşitlilik vb. konulara da odaklanan kent ve kente dair kavramlar çağdaş sanatın dinamik konuları arasında yerini almaktadır. Sanatçı üretimlerinde ve bu üretimlerin izleyici ile buluşması bağlamında geçmiş, şimdi ve geleceğe odaklanan süreçte hafıza ana teması çağdaş sanatçıların dikkatini çekmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde bir hafıza mekânı olarak kent olgusuna/temasına odaklanan ve disiplinlerarası süreçte bu konu ile ilgili üretimlerde bulunan akademisyen/sanatçı Naile Çevik’in seramik ve Zeliha Kayahan’ın baskıresim çalışmalarında özgün bireysel uygulamaları kent özelinde yaptığı üretimleri açısından dikkat çekmektedir.Ayrıca çalışma kapsamında çağdaş sanat alanlarında hafıza, kent ve mekân ana temalarında üretimlerde bulunan sanatçılar ve çalışmaları üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

A Week Of Work In Contemporary Art.
2020
Yazar:  
Özet:

Since the first existence of mankind on Earth, its dimensions, characteristics, materials used, etc. Even if it changes, it is possible to talk about a change and transformation of the complex space perception of the present day from a primitive/primitive space concept. With the influence of political, cultural, technological and social changes in the 1960s, the world of art has also entered into a change. During this period, artists, especially through their new and original productions, have repeatedly questioned every field of plastic art and have made it possible that sometimes impressive, remarkable or disturbing productions appear in the production process/show or in the encounter with the audience. This period has changed both the technical possibilities of the artwork and the perceptions of the space for artists focused on the more active process by changing the perception dimensions within themselves and in their production. These variable meanings loaded on the space can be considered first and foremost as a recording area for the artist and the audience, even as a memory area. Specifically space and memory calls are often used by contemporary artists. All of these products are characteristic of changing living conditions, increasing population, cultural diversity, etc. The concepts of city and city focused on the topics are among the dynamic topics of contemporary art. The main theme of memory in the artist's productions and in the context of the meeting of these productions with the audience in the process focused on the past, now and the future draws the attention of contemporary artists. In this regard, when assessed as a memory space, the academic/artist Naile Çevik, who focuses on the city event/theme and is in the interdisciplinary process in the production related to this subject and the original individual applications in the printing works of Zeliha Kayahan attracted attention from the production in the city-specific.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.031
Atıf : 334
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini