Bu çalışmanın amacı, oyun temelli öğrenme uygulamalarının fen bilimleri dersi “Madde ve Değişim” ünitesi kapsamında öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma 2 grup ile gerçekleştirilmiş olup gruplardan biri 24 kişiden oluşan deney grubu, diğeri ise 20 kişiden oluşan kontrol grubu olmak üzere 44 5. sınıf öğrencisi çalışmaya katılım sağlamıştır. Çalışmada “öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen” modeli kullanılmıştır. “Madde ve Değişim Ünitesi Başarı Testi (MDÜBT)”, “Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FBDYTÖ)” ve “Fen Bilimleri Dersi Özyeterlik Ölçeği (FBDÖÖ)” her iki grup için öntest sontest olarak uygulanmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından hazırlanan “Oyun Temelli Öğrenme Uygulamaları Görüşme Formu (OTÖUGF)” öğrencilere uygulanmıştır. Nicel verilerin analizi için “Mann Whitney U testi”, “Bağımsız Örneklemler t testi”, “İlişkili Örneklemler t testi” ve “Wilcoxon İşaretli Sıralar testi” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda her iki grup arasında tutum düzeyleri üzerinde bir fark oluştuğu ancak akademik başarı ve özyeterlik düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ölçüde bir fark oluşmadığı, öğrencilerin çoğunun ise oyun temelli öğrenme uygulamalarına yönelik olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür.
The aim of this study is to study the impact of game-based learning practices on students within the course of science "Material and Change" unit. The study was conducted by 2 groups, with 44 5th-class students participating in the study, one of which consisted of a experimental group of 24 people and the other a control group of 20 people. The study used the "pre-test estest control group semi-experimental pattern" model. The "Material and Change Unit Success Test (MDÜBT)", "Fen Sciences Course Attitude Scale (FBDYTÖ)" and "Fen Sciences Course Equality Scale (FBDÖÖÖ)" are applied as a pre-test estest for both groups. As a quality data collection tool, the "Game-based Learning Applications Interview Form (OTÖUGF)" prepared by the researcher was applied to students. For the analysis of Nicel data, "Mann Whitney U test", "Independent samples t test", "Related samples t test" and "Wilcoxon Signed sequence test" were used. The analysis found that there was a difference in attitude levels between the two groups, but there was no statistically significant difference in academic success and self-sufficiency levels, and that most of the students had positive views on game-based learning practices.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|