Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 164
 İndirme 12
Yedi Kat Arşa Kanatlanan Atlar: Yahya Kemal Beyatlı’da Şehitlik Kavramı
2020
Dergi:  
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Türk edebiyatının önemli simalarından biri olan Yahya Kemal Beyatlı, şiirlerini büyük ölçüde Kendi Gök Kubbemiz ve Eski Şiirin Rüzgârıyle adlı kitaplarında toplanmıştır. Bu şiirlerde hayat, yaşlılık, ölüm, sonsuzluk, özlem, ruh, musiki, mimari, İstanbul, Türklük, Osmanlı tarihi, fetih ve şehitlik gibi kavram ve mevzular öne çıkmaktadır. Onun şiirlerinde, temelleri Üsküp’te çocukluğunun geçtiği yıllarda atılmış, İstanbul’un eski semt ve mekânlarında olgunlaşmış tecrübe ve dikkatlerle teşekkül eden bir medeniyet tasavvuru görülmektedir. Bu tasavvur, onun Fransız düşünürlerinden aldığı tarih ve vatan telakkisiyle beslenmiş, kendi mimari, musiki ve şiir zevkiyle de estetik bir görünüm kazanmıştır. Dolayısıyla Yahya Kemal’in şiir sanatının önemli bir cephesini milli ve romantik bir duyuşla kaleme aldığı şiirleri oluşturmaktadır. Şairin yukarıda ismini zikrettiğimiz kitaplarında yer alan şiirlerinde, bilhassa Akıncı ve Mohaç Türküsü gibi destan-şiirlerinde, 26 Ağustos 1922 başlığı altındaki ebedîleşmiş dizelerinde şehit, şehitlik ve şehadet gibi manevi değeri yüksek kavramlar işlenmiştir. Bu şiirlerin yanı sıra Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı, İstanbul’un Fethini Gören Üsküdar, Koca Mustafapaşa, O Rüzgâr, Bir Tepeden, Ok, 1918, Akıncı ve Mohaç Türküsü, Kaybolan Şehir, İstanbul’u Fetheden Yeniçeriye Gazel, İstanbul’un Fethini Gören Üsküdar, Mihriyâr, Rubai ve Gedik Ahmet Paşa’ya Gazel ve Selimnâme’deki manzumelerinde de kahramanlık duygusu ile birlikte şehitlik kavramı işlenmiştir. Bu çalışmada yukarıda ismini zikrettiğimiz şiirlerden hareketle şairin şiir evreninde şehadet temasının nasıl teşekkül ettiği ortaya konulmaya çalışılacak, öncesinde Yahya Kemal’de milli romantizmin oluşmasıyla ilgili tetkiklerimiz olacaktır.

Anahtar Kelimeler:

The Seven-fold Winged Horses: The Concept Of Martyrdom In Yahya Kemal Beyatli
2020
Yazar:  
Özet:

Yahya Kemal Beyatlı, one of the important symbols of Turkish literature, has greatly collected his poems in his books called His own heaven and the wind of the Old Poetry. In these poems the concepts and positions such as life, old age, death, eternity, desire, spirit, music, architecture, Istanbul, Turkey, Ottoman history, conquest and martyrdom are highlighted. In his poems, his foundations are placed in the years in which his childhood passed in the Eclipse, a civilization painting that is worn with experience and attention in the ancient districts and places of Istanbul. This painting was fed by the history and patriotic trace he received from his French thinkers, and has also gained an aesthetic appearance with his own architecture, music and poetic pleasure. So Yahya Kemal forms a significant front of poetry with a national and romantic sense of poetry. In the poems contained in the books we mentioned the name of the poet above, especially in the poems such as Akıncı and Mohaç Türküsü, in the eternal series under the title of 26 August 1922, high spiritual value such as witness, witness and witness were processed. In addition to these poems, a holiday morning in Süleymaniye, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul, the Visitor of Istanbul and the Visitor of Istanbul. In this study, we will try to figure out how the poet’s poet’s witness theme was formed in the poem universe by moving from the poems we mentioned the name above, before we will have inspections on the formation of national romanticism in Yahya Kemal.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.402
Atıf : 2.525
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini