Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 18
 İndirme 2
Poetics of Disintegration in Laure’s “Poems before the summer of 1936”
2012
Dergi:  
Epiphany
Yazar:  
Özet:

This article examines issues of grammatical gender and symbol in the poetry of Colette Laure Lucienne Peignot. I have focused on the poetics of disintegration in the section entitled "Poems before the summer of 1936," in which we encounter a number of poems written in free verse that reflect different aspects of Laure's notion of the poetic sacred. The poetic sacred, for Laure, relates to the moment when the eternal part of a human being becomes actualized via the engagement of fulfilling a goal while simultaneously being aware of the "weight of death." For Laure, if a person cannot or can no longer experience this emotion, then the person's life is deprived of meaning, deprived of the sacred. Many of the poems in "Poems before the summer of 1936" recount journeys that the speaker, or statement subject "I," embarks upon. Great attention is paid to the grammatical gender of the statement subjects in these poems, although, at times, grammatical gender can be difficult to determine. Sometimes grammatical gender can be discerned in the past tense forms of verbs in the French language, and other times it can be determined by Laure's use of masculine or feminine rhymes in her work. But often, Laure conceals the gender of her statement subjects, choosing instead to focus on represent a rejection of traditional gender roles in her poetry. Ultimately, this article seeks to posit Laure among France's best known writers and thinkers in the early part of the twentieth century, to help close the huge gap in the canon left by the absence of women writers and thinkers between the years 1880-1930.

Anahtar Kelimeler:

0
2012
Dergi:  
Epiphany
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Epiphany

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 233
Atıf : 39
Epiphany