Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 10
 İndirme 3
Tâhi̇r B. Âsûr'un Et-tahrîr Ve't-tenvîr İsi̇mli̇ Tefsi̇ri̇nde Ki̇tâb-i Mukaddes Naki̇lleri̇ni̇n Referans Degeri̇, Tahli̇l ve Tenki̇di̇
2022
Dergi:  
Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Çağdaş dönem tefsirlerinde hem gelenekten alınan referanslar hem de birtakım dönemsel düşüncelerin etkisiyle İsrâilî rivayetlere karşı ciddi bir mesafe konulmuş; bir alternatif olarak Kitab-ı Mukaddes bilgilerine müracaat modern bir olgu halini almıştır. Ne var ki bu durum, tefsirde Kitab-ı Mukaddes bilgilerini kullanmanın cevazı, bu yöntemde göz önünde tutulması gereken ilkelerin neler olduğu, Kur’an’ın bildirdiği tahrifin mahiyeti, lafzî mütevâtir olan Kur’an metninin tahrif edilmiş metinle tefsir edilmesinin çelişki olup olmadığı gibi birtakım soru ve problemi beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada Kitab-ı Mukaddes bilgilerinin tefsirde kullanılmasının imkân ve problemleri çağdaş müfessir Tâhir b. Âşûr’un (1879-1973) et-Tahrîr ve’t-Tenvîr isimli tefsiri merkezinde irdelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın söz konusu tefsir merkezinde ele alınmasının nedeni, müellifinin Kitab-ı Mukaddes’i geniş bir konu yelpazesinde asli bir kaynak olarak kullanmış olmasıdır. İbn Âşûr, Kitab-ı Mukaddes bilgilerini kısmen eleştiriye açık yönlerine rağmen ağırlıklı olarak tefsir; kısmen de tenkit amaçlı kullanmış, bu yönüyle genel manada Kitab-ı Mukaddes’e karşı olumlu bir tutum sergilemiştir. Müellif, Kitab-ı Mukaddes bilgilerinin tefsirde kullanılmasının cevazına dair tartışmalara katılmamış olsa da uygulamalarıyla bu işin cevazını savunanların safında yer aldığını göstermiştir. O, Kitab-ı Mukaddes naklinde gözetilmesi gereken ilkeleri pratik uygulamalarıyla ortaya koymuş, tahrifin ağırlıklı olarak manevî olduğu yönündeki kanaatiyle iç tutarlılığını korumuştur.

Anahtar Kelimeler:

The Reference Value, Criticism, and Analyzing Of The Bi̇bli̇cal Conveyances İn Tāhi̇r İbn ʿāshūr’s Tafsi̇r Named Al-tahrīr Wa’t-tanwīr
2022
Yazar:  
Özet:

In the modern period tafsirs because of both referances taken from tradition and effect of periodical thoughts, it’s been stayed away form İsrâilî narratives, as an alternative applying to biblical information became a modern phenomenon. However this situation brought questions and problems like permission of using biblical information, what are the principles to pay attention to in this way, the nature of the falcification the Quran has stated, if it’s a contradiction to tafsir the Quran which is verbal mutawatir with a falsificated text along. In this study it is tried to scrutinize the possibility and problems of usage of biblical information in tafsir with modern mufassir Tāhir İbn ʿĀshūr’s (1879-1973) tafsir named al-Tahrīr wa’t-Tanwīr being on the center. The reason said tafsir being in the center is the mufassir having used the bible as a main source for a wide range of topics. İbn ʿĀshūr, despite their aspects open to criticization, used biblical information mostly for tafsir and partially for criticization and this way behaved mostly in favor of the bible. Even though the interpreter didn’t join the discussions about permission of biblical information being used for tafsir, with his behaviour he showed that he is with the ones that defended the permission. He put forth the principles that should be considered while narrating bible with his practices, kept consistent with himself with his opinion that the falsification is mainly incorporeal.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 668
Atıf : 1.038
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini