Türkiye’deki mesleki müzik eğitim kurumlarının ilk basamağı olarak önemli bir misyonu olan Güzel Sanatlar Liseleri’nde müzik alanı ile ilgili dersler ve öğretim programları bulunmaktadır. Bu alanlardan biri olan yaylı çalgılar ailesine ait viyola dersi öğretim programları da yer almaktadır. Bu öğretim programlarında çalgı çalma becerisini geliştirmek amacıyla dizilere, etütlere ve eserlere yer verilmektedir. Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği ezgilerinin kullanıldığı öğretim programlarında tonal ve makamsal yapıda ezgiler görülmektedir. Diziler, etütler ve eserler belli bir ton ve makam yapısına sahip olduğu için araştırmamızda Güzel Sanatlar Liseleri’nin açıldığı günden bu zamana kadar üç defa değişmiş olan başlangıç düzeyi sayılan 9. sınıf viyola dersi öğretim programlarındaki dizilerin tonal ve makamsal açıdan karşılaştırılması ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeyle birlikte programlar yenilendikçe dizilerin kullanımında makamsal ezgilere daha çok yer verildiği, tonal dizilerin sayısı ile makamsal dizilerin sayısının eşit yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Türkiye’deki mesleki müzik eğitim kurumlarının ilk basamağı olarak önemli bir misyonu olan Güzel Sanatlar Liseleri’nde müzik alanı ile ilgili dersler ve öğretim programları bulunmaktadır. Bu alanlardan biri olan yaylı çalgılar ailesine ait viyola dersi öğretim programları da yer almaktadır. Bu öğretim programlarında çalgı çalma becerisini geliştirmek amacıyla dizilere, etütlere ve eserlere yer verilmektedir. Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği ezgilerinin kullanıldığı öğretim programlarında tonal ve makamsal yapıda ezgiler görülmektedir. Diziler, etütler ve eserler belli bir ton ve makam yapısına sahip olduğu için araştırmamızda Güzel Sanatlar Liseleri’nin açıldığı günden bu zamana kadar üç defa değişmiş olan başlangıç düzeyi sayılan 9. sınıf viyola dersi öğretim programlarındaki dizilerin tonal ve makamsal açıdan karşılaştırılması ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeyle birlikte programlar yenilendikçe dizilerin kullanımında makamsal ezgilere daha çok yer verildiği, tonal dizilerin sayısı ile makamsal dizilerin sayısının eşit yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır.
The High School of Fine Arts, which is an important mission as the first stage of professional music educational institutions in Turkey, has courses and teaching programs related to the music field. One of these fields is the family’s Viola lesson teaching programs. In these teaching programs, series, works and works are included in order to improve the playing skills. Classical Western music and Turkish music are used in the teaching programs in the tonal and makamsal structure. Series, works and works have a certain tone and body structure in our research is the starting level that has changed three times since the day the School of Fine Arts was opened to this time. Class Viola courses are compared and evaluated in a tonal and organic perspective of the series in the teaching programs. With the evaluation made, the program has been renewed and the result is that the use of the series has been given more place to the authority, the number of tonal series and the number of authority series are equal.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|