Bu çalışmada somut şiir ve fütürizm (on dokuzuncu yüzyıl sonu ve yirminci yüzyıl başı) akımıyla başlayan tipografideki değişimler incelenmektedir. Tüm bu gelişmelerin ışığında bu makalede 20. Yüzyıl modern dönem akımları üzerinden Tipografi’de içerik ve biçim ilişkisi araştırılmıştır. Tasarımın temel amacı mesajı doğru ve etkili bir şekilde iletmektir. Modernist sanatçılar, mesajı iletme konusunda son derece yenilikçi olmuşlardır. Dönemin sanatçıları, klasik tasarım anlayışının estetik olgularını yıkan tasarımlarıyla tipografiye yeni bir soluk getirmişlerdir. Avrupa’da başlayan, Rusya’da karşılık bulan bu tasarım anlayışı 20. Yüzyıl dünyasını etkilemiş, edebiyatı, tiyatroyu, siyaseti, yayıncılığı vb. birçok alanı kapsamıştır. Bu tasarım anlayışı her ne kadar birçok (Fütürizm, Konstrüktivizm, Dadaizm, De Stijl ve Süprematizm), izm’le anlatılsa’da bütün bu akımları birçok yazar “Yeni Tipografi” başlığı altında toplamaktadır. Yeni Tipografi akımının öncüleri içeriği biçim ile güçlendirerek anlatmaya çalışmışlardır. Modernist sanatçıların, çalışmalarda içerik, sadece okunması gereken bir yazıdan daha farklı görselleştirilmiştir. Tipografi görsel bir görünümle sadece bilginin görselleştirilerek okunması ve okutulmasının dışında biçimsel bir gösterge olmuştur. Kullanılan karakterler düşünce ve fikirleri ifade etmenin bir yolu olarak kullanılmıştır.
This study examines the changes in typography, starting with the flow of concrete poetry and futurism (the end of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century). In the light of all these developments in this article 20. The contents and form relationships in typography have been studied through the current periods of the century. The main purpose of the design is to transmit the message in a correct and effective way. Modernist artists have been extremely innovative in the transmission of the message. The artists of the time brought a new breath to the typography with their designs that wiped the aesthetic facts of the classical design concept. This concept of design begins in Europe, which is responding in Russia 20. It has influenced the world of the century, literature, theatre, politics, publishing, etc. It has covered many areas. Although many of these concepts of design (Futureism, Constructivism, Dadaism, De Style and Suprematism) are described by the izm, many writers collect all these flows under the title "New Typography". The predecessors of the new typography stream have tried to explain by strengthening the content with the form. Modernist artists, the contents in their works are more visualized than a writing that should only be read. Typography was a formal indicator with a visual appearance except for the reading and reading of information by visualization. The characters used are used as a way of expressing thoughts and ideas.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|