Geniş anlamıyla ziyaret, otoritesi kabul edilen bir kişiye ya da mekâna saygı sunmak amacıyla yapılan gönüllü bir etkinliktir. Bu yüzden, ziyaret fenomeni geleneksel Türk dini ve sosyokültürel yaşayışın vazgeçilmez unsurları arasında yer almaktadır. Ziyaret fenomeninin temelinde yatan asıl gaye kutsala ulaşmak ve onu yaşamaktır. Ayrıca ziyaret fenomeni içinde yaşadığı toplumun dini, sosyal ve kültürel yapısıyla bir bütünlük oluşturduğundan önem arz etmektedir. Bu inanç ve pratiklerin geri planında insan psikolojisinin, çevre faktörünün, sosyal ve ekonomik imkânların etkileri yanında, İslam öncesi Türk inanç ve kültürü- nün izlerini görmek mümkündür. Önceki inanç kültürümüzün Tanrı inancı ve bu merkez etrafında var olan; bazı güçlü ruhlardan yardım isteme İslami renge bü- rünerek “evliya kültü”ne dönüşmüştür. Bu durum Türk Müslümanlığının farklı bir yönü olarak halkın ziyaret fenomeninin İslami motiflerle karışık bir kült ile halk dindarlığının ve halk inançlarının yansımaları olarak görülmelidir. Bu çalış- mada fenomenolojik bir yöntem esas alınmış ve toplumumuzun dini hayatının önemli bir bölümünü oluşturan ziyaret olgusu, din sosyolojisinin bilimsel yöntemleri ile incelenmeye çalışılmıştır.
respect to a person or space accepted by the authority to visit in a wide sense this is a voluntary event that is held in order to present, so the visit phenomenon among the indispensable elements of traditional turkish religious and sociocultural age located on the basis of the visit phenomenon, the main gay reaches the sacred and living it is also important that the society living in the phenomenon of the visit creates a integrity with the religious social and cultural structure of the society. social factor of human psychology in the background of faith and practices as well as the effects of economic possibilities, turkish beliefs and culture before islam it is possible to see traces of the previous faith of our culture and this i want to help some strong souls that have around the center is to color rünerek has turned into “home ash” that is different from the turkish muslimity with a mixed cult with the motives of the phenomenon of the public visit as a direction it should be seen as reflections of public dynamism and folk beliefs a mada phenomenonological method is essential and the religious life of our society the visit phenomenon, which forms an important part, has been studied with scientific methods of religious sociology
Alan : Eğitim Bilimleri; Fen Bilimleri ve Matematik; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|