Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 66
 İndirme 39
 Sesli Dinleme 1
Devletin Nedeni ve Garantisi: Korku
2019
Dergi:  
Turkish Studies Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Siyaset felsefesi ile ilgili fikir belirten düşünürlerin önem verdikleri başlıca konulardan biri de devletin ve toplumun nedeninin ne olduğu sorusudur. Bu soru bağlamında fikir üreten siyaset bilimcilerden birisi de İngiliz düşünür Thomas Hobbes’tur. Hobbes, devlet olgusunun sonradan, insanların bir araya gelerek sözleşme yapması ile oluştuğunu savunur. Bunu savunurken, insanların devlet olgusundan mahrum olarak yaşadığı bir duruma atıfta bulunur ve bu duruma doğa durumu adını verir. Hobbes, devlet öncesi döneme atıfta bulunmak maksadıyla kullandığı doğa durumunu homo homini lipus yani “insan insanın kurdudur” temel niteliği ile tanımlar. Hobbes’a göre doğa durumu, yasa ve otoritenin olmadığı, herkesin kısıtsız özgürlüğe sahip olduğu, herkesin her şey üzerinde hak iddia edebileceği ve bu sebeplerle herkesin herkesle savaş potansiyelinde olduğu bir durumdur. Tüm bunlar doğa durumundaki insanda korku oluşturur. Çünkü herkesin her şey üzerinde hak iddia edebileceği bu durumda, biri diğerinin canı üzerinde de hak iddia edebilir. Bu da potansiyel bir savaşı beraberinde getirir. Ancak Hobbes’a göre tüm insanlar doğal akıl gereği bu durumdan kurtulmak isterler ve bir araya gelip sözleşme oluştururlar. Sözleşmenin uygulanabilir olması için de bir otorite belirlerler. O, bu otoriteye devlet adını verir. Görüldüğü üzere Hobbes için devletin nedeni korkudur. Korku, her ne kadar devletin nedeni olarak belirlense de etkisini devlet kurulduktan sonra da hissettirir ve bu etkisiyle devletin devamlılığının garantisi haline gelir. Çünkü devlet durumunda da olunsa doğa durumu her an dönülebilir bir niteliktedir. Bu durum Hobbes ile ilgili olan çalışmalarda üstünde çok durulmayan bir husustur. Bu doğrultuda bu çalışmada temel amaç, korkunun devletin nedeni olduğu kadar, Hobbes için devletin devamının garantisi olarak da görüldüğünü göstermektir. Bu yapılırken siyaset felsefesinin temelini oluşturan doğa durumu kavramı üzerinde sıkça durulacak ve doğa durumunun korku ve devlet ile olan ilişkisine yer verilecektir.

Anahtar Kelimeler:

Cause and Guarantee Of The State: Fear
2019
Yazar:  
Özet:

One of the main issues that the thinkers who express their ideas about political philosophy are interested in is the question of what is the cause of the state and society. One of the political scientists producing ideas in the context of this question is the British thinker Thomas Hobbes. Hobbes claims that the state phenomenon was later formed by the people gathered together and made contracts. In defending this, he refers to a situation in which people live deprived of the state phenomenon and calls this situation the state of nature. Hobbes defines the state of nature that he uses to refer to the pre-state period as the basic character of homo homini lipus, which means “man is the curd of man”. According to Hobbes, the state of nature is a state where there is no law and authority, where everybody has unlimited freedom, where everybody can claim the right to everything, and therefore everybody has the potential to fight with everybody. All of this creates fear in the human nature. For in this case where everyone can claim the right to everything, one can claim the right to the soul of the other. This will lead to a potential war. But according to Hobbes, all people naturally want to get rid of this situation and come together and make contracts. They also designate an authority to make the agreement applicable. He gives the authority the name of the state. For Hobbes, the reason for the state is fear. Fear, though determined as the cause of the state, feels its influence even after the state is established, and with this effect it becomes a guarantee of the continuity of the state. For in the state, the nature can be recovered at any time. This is an unprecedented issue in the work of Hobbes. In this regard, the main objective of this study is to show that fear is considered as the cause of the state as a guarantee of the continuation of the state for Hobbes. This will often be focused on the concept of natural state, which forms the foundation of political philosophy, and will be included in the relationship of natural state with fear and state.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Turkish Studies Social Sciences

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 677
Atıf : 894
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini