Türkler İslam dinini kabul ettikten sonra kendi geleneklerini, göreneklerini ve eski medeniyet ve yaşayışlarını tamamen terk ettiler ve binaenaleyh İslam medeniyeti ve toplumu üzerinde bu bakımdan hiçbir tesir bırakmadılar demek imkânsızdır. Türklerin İslam’ı kabul etmelerinden sonra eski dini inançları ile İslami esasları sentez ettiklerini ve yüksek seviyeli ilmi esaslara dayanan medrese İslam’ı haricinde Türk halk İslam anlayışı adı verilen yeni bir İslam anlayışı meydana getirdikleri malumdur. Gerek taş kitabelerden ve gerekse de Çin kaynaklarından takip edebildiğimiz eski Türklere ait sosyal, siyasal ve günlük yaşam pratikleri ile Selçuklu devri Türk halk kültürü arasında büyük paralellikler görülebilmektedir. Türklerin Tengri’ye ulaşma arzusu eski dinde şamanlığı meydana getirmişken, bu durum yeni dinde ise tasavvufa dönüşerek devam etmiştir. Üstelik bunun bir milli tercih olduğu da dikkatleri çekmektedir, çünkü Türkler; içerisine girdikleri pek çok dini sistemde, İlahi olana karşı büyük bir ulaşma arzusu sergilemişlerdir. Bunu gerçekleştirirken de değişik kültürel enstrümanları ve ritüelleri kullanmışlardır. Daha sonraki dönemi Türklerde ortaya çıkan Şamanist inançlar arasında korku, kabus, fal, efsun, tabiat güçlerine inanma, atalar kültü, taş, su ve diğer güçlere inanma özel bir yer tutmakta idi.
After the Turks accepted the Islamic religion, they have completely abandoned their own traditions, traditions, and their ancient civilization and lives, and it is impossible to say that they have not left any impeachment on the Islamic civilization and society in this regard. After the Turkish people accepted Islam, they synthesized their ancient religious beliefs with the Islamic foundations and created a new Islamic concept called the Islamic understanding of the Turkish people, except the Islamic people based on the high-level knowledge foundations. There are great parallels between the social, political and daily practices of ancient Turks and the Turkish people's culture of the Selçuklu era, which we can follow from stone books and, if necessary, from Chinese sources. The desire of the Turks to reach Tengri has brought shamanism into the ancient religion, while this situation in the new religion has continued to turn into tasavvufa. It also attracts attention that this is a national preference, because the Turks, in many religious systems they enter, have shown a great desire to reach the divine. They also used various cultural instruments and rituals to do this. Among the shamanist beliefs that emerged in the subsequent period in Turks, fear, nightmare, falsehood, legend, faith in the powers of nature, faith in the ancestors of culture, stone, water and other powers took a special place.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|