Bu çalışma, İslam’ın ana kaynağı olan Kuran’daki Adem Kıssası’ndan hareketle günah eyleminin kökenine ve bu bağlamda insanda görülen suç ve sapma eğilimlerinin temel saiklerine ilişkin belli bir açıklama getirmeyi amaçlayan kuramsal çerçevede bir din sosyolojisi denemesidir. Günah dini-kültürel anlamda insanın hayatı boyunca mücadele ettiği,kendisini korumaya çalıştığı negatif bir eylem olarak kabul edilmektedir. İnanç değerleriyle her zaman doğrudan bir korelasyon kurulamazsa da günah algısı gündelik yaşamımızın biçimlenmesinde, davranışlarımızın kontrolünde etkili olabilmektedir.Adem Kıssası da günah olgusunu özlü bir biçimde ele almamıza imkan veren bir dini metin olma niteliği taşıdığı için bu kapsamda incelenmeye değer bulunmuştur. Bu konudayalın bir anlatım biçimi olduğunu düşündüğümüz Kuran metni baz alınmıştır. Adem ve Havva, şeytan, Habil ve Kabil bu kıssanın aktörleri ve günah olgusunu analiz etmemize yarayan prototipler olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Bu yönüyle günah eylemi bu prototiplerin şahsında insanın mülkiyet ebedilik, iktidar ve statü mücadelesinin sonucu olarak çeşitli suç ve sapma davranışları biçiminde kendisini göstermektedir.Suç ve sapmaya ilişkin ortaya konan bir takım teoriler konuya kendileri açısından belli bir açıklama getirebilmektedirler.Adem kıssasından hareketle suç ve sapma davranışını da büyük ölçüde içeren günah eyleminin ortaya çıkışına ilişkin daha kapsamlı olgusal açıklamalar getirebilme imkanı bulunmaktadır.
This study is a trial of a religious sociology in the theoretical framework aimed at bringing a clear explanation of the origins of sin and the fundamental characteristics of the crime and deviation tendencies seen in man in this context, from the main source of Islam in the Qur’an. In religious and cultural terms, sin is regarded as a negative act that man struggles throughout his lifetime, trying to protect himself. It is not always possible to establish a direct correlation with the values of faith, but the perception of sin can be effective in the shaping of our daily life, in the control of our behavior. The Qur’an is based on what we think is a form of narrative. Adam and Havva, the devil, Habil and Kabil come to us as the actors and prototypes that help us to analyze the fact of sin. In this regard, the act of sin in the person of these prototypes manifests itself in the form of various crimes and distortion behaviors as a result of man's ownership eternity, power and status struggle.A number of theories revealed about crime and distortion can bring a clear explanation to the subject from their own perspective.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|