Sanatın temelini oluşturan çizgi, yazının da kendisidir. Duygu, düşünce, hayal vegerçeklerin çizilmeden aktarılamayacağı, okuyucuya ulaşamayacağı gibi çizmeden birobjenin, kütlenin, görüntünün aktarılamayacağı da aşikârdır. Yazarlar kâğıdı çizerek,duygularını harf dediğimiz şekillerle aktarırken, sanatçılarda çizgi aracılığıyla duygu vedüşüncelerini, hayallerini, gözlemlerini şekiller ve formlarla oluştururlar. Sanatın vesanatçının görsel yaratıda ana kullanım unsuru olan çizgi, insan yaşamınınönemliiletişim ve anlaşma aracıdır. Her yazı karakteri kriminal olarak kişinin psikolojik yapısınınasıl ortaya çıkarırsa, sanatçı içinde kullandığı çizgi kişiliğinin ve duygularınınyansımasıdır. Ritim ise “seste, harekette, biçimde, renkte, konumda, yaşantıda, doğada,düzenli, sistemli tekrarlar, yinelemeler, yinelenmelerdir” (Demir,1993:110). Sanatçıeserlerini, izleyiciye kendini anlatmak ve onları etkilemek için yaratır. Sanatçının tümçabası, izleyiciyi belli bir zaman için bile olsa, yaptığı eserde kendi zevkini duygu vedüşüncelerini aşılamak, aktarmaktır. Sanatçı, bunun için eserinde çizgi ve ritimdenyararlanır. Fischer’in (1995) dediği gibi “sanatın görevi açık kapıları yıkmaktan çok, kilitlikapıları açmaktır.”Sanatçı için önemli olan, iç dünyasını, duygu ve düşüncelerini, sevincini, kederini, kısacasıtinini eserine aktararak izleyiciye sunmadaki ilk yol olan çizgi ve çizgideki ritimdir
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|