Makale, Bauman’ın (2005) “Akışkan modernite” yaklaşımından hareketle sinemada dijitalleşmenin yarattığı ortamda gelişen yeni sinema teorisini tartışmayı amaçlamaktadır. Algısal gerçeklik ve elastik gerçeklik yaklaşımları, söz konusu teorinin iki önemli aksını oluşturur. Bauman günümüz modern toplumlarının değişken karakteri nedeniyle “akışkan” olduğunu ileri sürer. Günümüz toplumlarının daima hareket halinde olmalarına karşılık kesinlik ve sınırlardan yoksun olduklarını, bunun yerini esneklik ve belirsizliğin aldığını işaret eder. Belton’ın (2002) “yanlış bir devrim” olarak tanımladığı dijital sinema, artık 1 ve 0’lardan ibarettir. Buradaki kilit kavram CGI’dır (computer graphics imaging). Manovich’in (1995) sinemanın dijitalleşmesine bağlı olarak fotoğrafik gerçekliğin ötesinde bilgisayar programlarına bağlı sayısal olarak transforme edilebilir bir gerçekliğe ulaştığımıza dikkat çeker: Bu elastik gerçekliktir. Görsel efektler üzerinden dijital sinemanın kuramsal tartışmasında ikinci kavram, Prince (1996) tarafından getirilir: “algısal gerçeklik”. Bu makale, CGI örnekleri üzerinden teorik tartışmayı açarken, Bauman’ın “akışkan” kavramının dijital teori için toplumsal ve kültürel bir arka plan oluşturduğu savına dayanmaktadır.
the article bauman’s 2005 aims to discuss the new cinema theory that develops in the environment of digitalization in the cinema by moving from the “compressive modernity” approach to the perceptional reality and elastic reality approaches constitutes two important accents of the theory bauman’s modern societies, due to the variable character of the modern societies, “compression” means that today’s societies are always lacking from certainty and limits to be in motions, which are based on flexibility and uncertain reality, belton’s digital cinemas in 2002 “aluminous revolution” and the concept of the digital cinema, which is connected to the concept of the image of the reality of the reality of the image of the reality of the reality in 1995, and the reality of the reality, and the reality of the reality of the reality of the reality, which is connected to the image of the reality of the reality of the “communic concept of the reality of the reality,” and a digital cinema,” and a digital cinema,” and a digital cinema,” and a digital cinema,” and the reality of the reality of the reality of the reality of the image of the reality of the reality of the reality
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|