User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 22
 Views 159
 Downloands 45
Dijital Sinema Teorisi Üzerine: Akışkan Sinema ve Akışkan Sinema Teorisi
2017
Journal:  
SineFilozofi
Author:  
Abstract:

Makale, Bauman’ın (2005) “Akışkan modernite” yaklaşımından hareketle sinemada dijitalleşmenin yarattığı ortamda gelişen yeni sinema teorisini tartışmayı amaçlamaktadır. Algısal gerçeklik ve elastik gerçeklik yaklaşımları, söz konusu teorinin iki önemli aksını oluşturur. Bauman günümüz modern toplumlarının değişken karakteri nedeniyle “akışkan” olduğunu ileri sürer. Günümüz toplumlarının daima hareket halinde olmalarına karşılık kesinlik ve sınırlardan yoksun olduklarını, bunun yerini esneklik ve belirsizliğin aldığını işaret eder. Belton’ın (2002) “yanlış bir devrim” olarak tanımladığı dijital sinema, artık 1 ve 0’lardan ibarettir. Buradaki kilit kavram CGI’dır (computer graphics imaging). Manovich’in (1995) sinemanın dijitalleşmesine bağlı olarak fotoğrafik gerçekliğin ötesinde bilgisayar programlarına bağlı sayısal olarak transforme edilebilir bir gerçekliğe ulaştığımıza dikkat çeker: Bu elastik gerçekliktir.  Görsel efektler üzerinden dijital sinemanın kuramsal tartışmasında ikinci kavram, Prince (1996) tarafından getirilir: “algısal gerçeklik”. Bu makale, CGI örnekleri üzerinden teorik tartışmayı açarken,  Bauman’ın “akışkan” kavramının dijital teori için toplumsal ve kültürel bir arka plan oluşturduğu savına dayanmaktadır.

Keywords:

Fluid Cinema and Fluid Cinema Theory On Digital Cinema Theory
2017
Journal:  
SineFilozofi
Author:  
Abstract:

the article bauman’s 2005 aims to discuss the new cinema theory that develops in the environment of digitalization in the cinema by moving from the “compressive modernity” approach to the perceptional reality and elastic reality approaches constitutes two important accents of the theory bauman’s modern societies, due to the variable character of the modern societies, “compression” means that today’s societies are always lacking from certainty and limits to be in motions, which are based on flexibility and uncertain reality, belton’s digital cinemas in 2002 “aluminous revolution” and the concept of the digital cinema, which is connected to the concept of the image of the reality of the reality of the image of the reality of the reality in 1995, and the reality of the reality, and the reality of the reality of the reality of the reality, which is connected to the image of the reality of the reality of the “communic concept of the reality of the reality,” and a digital cinema,” and a digital cinema,” and a digital cinema,” and a digital cinema,” and the reality of the reality of the reality of the reality of the image of the reality of the reality of the reality

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles










SineFilozofi

Field :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 333
Cite : 464
© 2015-2024 Sobiad Citation Index