Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 11
 Görüntüleme 106
 İndirme 49
19. Yüzyıl Batılılaşma Hareketlerinin Osmanlı- Türk Müziğine Yansımaları
2014
Dergi:  
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

The court, which was the center of the Ottoman Empire, was not only the center of the state but it was the center of art as well. After the Ottomans had enlarged its territories to rule over three continents and the state power and authority reached its peak position, the music of the court acquired its own identity. The music tradition finding its roots back in the courts of Timur and Herat developed its own style and aesthetic firstly in the Tulip Era, and then formed its own identity under the rule of Selim III. The effects of westernization movements, which began under the heading of Nizam-ı Cedid during the Selim III period, on music were inevitable. Moreover, the establishment of Muzıka-yı Humayun instead of the abolished Mehterhane by Mahmut II on the grounds of reinstating the political order in the society paved the way for the entrance of western band, western notation and western style into the court. In this article, the enterprises that were initiated in the name of westernization movements during the periods of Selim III, and his nephew, Mahmut II, in which the concrete effects of the westernization current asserted itself, the influence of these endeavors on Ottoman Court Music Identity, the historical outcomes of these effects were analyzed.

Anahtar Kelimeler:

Reflections To Ottoman Turkish Music From 19-century Westernization Movements
2014
Yazar:  
Özet:

the court was the center of the style of the ottoman empire was not only the center of the state but it was the center of art as well after the ottomans had enlarged its signature to roulette over three slides and the state power and authority refusal was able to change the situation of the court of the change of the name of the music leader in the crimea of timur and heratified its own style and aesthetic firstly in the tulip era and then expanding its identity under the roulette of the seliminance of the change of the change of the change of the change of the change in the western language of the change in the change of the change of the goal of the change of the change of the change of the change of the goal of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the goal of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change of the change

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 39
Atıf : 195
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini