Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 44
 İndirme 19
Mani̇ Performing In Kemal Sunal Movies
2018
Dergi:  
Motif Academy Journal of Folklore
Yazar:  
Özet:

Abstracten Anonim Türk şiirinineski ve yaygın türlerinden biri olarak hemen tüm Türk coğrafyasında işlerlikle yaşatılmaya devam edilen maniler, başta sevgi olmak üzere insan hayatında karşılaşılabilecek her konuyla ilgili olarak çok geniş bir icra ortamında, birbirinden farklı pek çok icracı tarafından söylenegelmektedir. Tüm sanat dalları içinde olduğu gibi, sinema sanatında da sanatçının içinde bulunduğu sosyokültürel çevrenin, ürünlerini birincil ölçüde etkilediği bilinmektedir. Bir başka ifadeyle, her sanatçı mensup olduğu toplumun geleneksel yapısını sanatında belirli ölçülerle yansıtmaktadır. 60’lı yıllardan beri süregelen ulusal sinema tartışmaları bağlamında, Türk sinemasında ve daha sonraki Yeşilçam kuşağında vücuda getirilen eserlerde bu anlayışın yansımaları hissedilmektedir. Seksen iki filmlik bir sinema külliyatı içinde Kemal Sunal filmlerinde de,  yapımcıların-yönetmenlerin uygulamalarında ya da salt Sunal’a ait şahsi temsillerinde, gerek yapımların hikâye örgüsü içerisinde, gerekse sahne, dekor gibi teknik özellikleri itibariyle, geleneksel kültürel ögelerden yararlanılmamış olması, bu kültürel ürünlerin izlerinin yapımlarda yansıtılmamış olması asla beklenemeyecek bir olgudur. Bu bakımdan Kemal Sunal filmlerinin halk kültürü bağlamında disiplinler arası bir bakışla çeşitli incelemelere de tabi tutulması önem arz etmektedir.Kemal Sunal filmlerindeki halk bilimsel temsillerden mani türünün ele alındığı bu çalışmada, sözü edilen bakış çerçevesinde, mani kavramın tanımı ve sinema- halk bilimi ilişkisi bağlamında kısa bir sunuş yapılmasının ardından, Kemal Sunal’ın rol aldığı filmlerdeki mani icraları, bağlamlarına, sahneleniş, sunuluş biçimlerine göre değerlendirilerek yorumlanacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Mani̇ Performing In Kemal Sunal Movies
2018
Yazar:  
Özet:

Abstracten Anonymous Turkish poetry is an ancient and widespread kind of manicure that is continuing to be lived with action in all of the Turkish geography, in a very broad executive environment in relation to every subject that can be encountered in human life, primarily love, is said by many different executives. As in all the art branches, it is known that the sociocultural environment in which the artist is within in the cinema art has a primary impact on his products. In other words, each artist reflects the traditional structure of the society to which he belongs in in the art in certain dimensions. In the context of national cinema discussions that have been ongoing since the 60s, the reflections of this understanding are felt in the Turkish cinema and in the works brought into the body in the subsequent Greens. In a sixteen-two-filmed film culture, also in Kemal Sunal films, in the practices of producers-directors or in the personal representations of just Sunal, in the story line of the productions, in the technical characteristics of the scene, in the decoration, it is never to be expected that the traces of these cultural products are not reflected in the productions. From this point of view, it is important that Kemal Sunal films are subject to various examinations with an interdisciplinary view in the context of public culture. In this study in which the genre of mania from public scientific representations in the Kemal Sunal films is addressed, in the framework of the mentioned view, after a short presentation in the context of the definition of the mania concept and the film-popular science relationship, the mania in the films in which Kemal Sunal plays will be interpreted by evaluating according to the contexts, scenes, forms of presentation.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Motif Academy Journal of Folklore

Alan :   Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.587
Atıf : 8.392
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini