16. yüzyılın iki büyük şairi olan Fuzûlî ve Bâkî, şiirlerinin mahlas beyitlerinde ele alınan hususlara bağlı olarak sanat anlayışları ve dünya görüşleri ile ilgili önemli bilgiler vermektedir. İki şairin, eserlerini meydana getirirken içinde bulundukları ruh hâli şiirin bütününe yayılmakla birlikte daha çok mahlas beyitlerinde görüntü düzlemine çıkmaktadır. Bu bağlamda Fuzûlî, aşk mefhumu etrafında geliştirdiği hayallerini ifade etmede şiiri araç olarak kullanan bir âşık izlenimi verirken Bâkîgüzel şiiri yazma tutku ve gayesiyle aşk olgusunu şiirinin malzemesi olarak kullanan bir şair portresi çizmektedir. Diğer bir ifadeyle Fuzûlî aşkın şairi, Bâkî şiirin âşıkı edasıyla şiir söylemektedir Bu çalışmada, söz konusu iki usta şair, şiirlerinin mahlas beyitlerindefazla üzerinde durdukları aşk ve şiir mefhumları yönünden mukayeseli olarak incelenmeye çalışılacaktır.
The two great poets of the 16th century, Fuzulî and Bâkî, give important information about art concepts and world views, depending on the aspects discussed in their poems. The two poets, while creating their works, spread into the whole spirit of the poetry they are in, and more of them appear to the image plate in the mahlas beites. In this context, Fuzûlî gives a love impression that uses poetry as a tool to express his dreams he develops around the love mefhumu while Bâkîgüzel writes a poet portrait that uses the love phenomenon as the material of the poetry. In other words, the poet of Fuzulî love, the poet of Bâkî love with the love of the poet, in this study, the two master poets will be attempted to compare their poems to the direction of love and poetry that they stand on in the mahlas beits too much.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|