Mahremiyetin, günümüz televizyon programlarında oluşturulan yapay özel alan algısı ile ifşa edildiği ve televizyon programlarının içeriği ile birlikte kavramın alımlamasının da dönüşüm geçirdiği savından yola çıkan çalışmanın ilk bölümünde, mahremiyet kavramını tanımlamak üzere literatür taraması yapılmış ve kavramın göreceliliği bir kez daha onanmıştır. İkinci bölümde televizyon programları başlığı altında, televizyon izlemenin izleyici için neden bir ihtiyaç olduğu sorusuna yönelik kuramlardan bahsedilmiş ve televizyonun bir kamusal alan olma işlevine değinilmiştir. Sonuç olarak, mahremiyetin izleyiciler için ayrı, televizyon programlarındaki katılımcılar için ayrı anlama geldiği, televizyondaki kamera etkisine rağmen katılımcıların kendilerine göre mahrem olanı paylaşmayı, bazı psikolojik ve sosyolojik itkilerin de etkisiyle doğal bir davranış olarak gördükleri, öte yandan izleyicilerin televizyondaki mahremiyet ifşasını ağır bir şekilde eleştirdikleri; kısacası kamera önünde olmak ve olmamak durumlarında mahremiyet anlayışının değiştiği tespit edilmiştir.
In the first part of the study, which is based on the argument that privacy is revealed with the artificial private space perception created in today's television programs and that the concept's acquisition, along with the content of the television programs, is also transformed, literary scans were made to identify the concept of privacy and the proportionality of the concept was once more confirmed. In the second part, under the title of television programs, the theories addressed to the question why watching television is a need for the audience and referred to the function of making television a public space. As a result, the privacy is a separate meaning for the viewers, for the participants in the television shows, despite the impact of the camera on the television, the participants view the sharing of what they think is private as a natural behavior with the impact of some psychological and sociological incentives, on the other hand, the viewers criticized the disclosure of privacy on the television; in short, the perception of privacy in cases of being and not being in front of the camera has changed.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|