Modern Türk şiirinin önemli isimlerinden Attilâ İlhan’ın ilk şiir kitabı olan Duvar’ın birinci baskısı 1948 yılında yapılmıştır. Genel bir ifadeyle şairin poetik serüveninin üç ana evreden oluştuğunu söylemek mümkündür. Bunlar toplumcu gerçekçi evre, bireyin kendi varlığını ve evrendeki yerini sorguladığı evre ve son olarak neoklasik evre olarak sıralanabilir. Duvar, bu üç ana evre içerisindeki toplumcu gerçekçi dönemin örneklerinden biri olarak kaleme alınmıştır. Duvar’da yer alan “İş Başı” adlı şiir ise ilk bakışta toplumcu gerçekçi sanat anlayışının bir ürünü olarak görülmesine rağmen şairin ilerleyen dönemlerde geliştireceği poetikasına dair çeşitli izler taşır. Bu yazıda, Attilâ İlhan’ın şiir dünyasındaki poetik evrelerde gözlemlenen “geçişkenlik” durumunu göstermesi açısından “İş Başı” şiiri, metin odaklı olarak incelenecektir.
From the important names of modern Turkish poetry, the first poetry book of Attila Ilhan, the first print of the Wall was made in 1948. In general, it is possible to say that the poet's poetic narrative consists of three main stages. These can be classified as the socialist realistic stage, the stage in which the individual questioned his own existence and his place in the universe, and ultimately the neoclassical stage. The wall has been painted as one of the examples of the socialist-realist era within these three main stages. The poem "Business Head" on the wall, though it is seen at first glance as a product of socialist realistic art understanding, carries various traces of poetry that the poet will develop in advanced periods. In this article, the poem "Business Head" will be studied text-focused in terms of Attila Ilhan's status of "transition" observed in the poetic stages of the poetic world.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|